maandag, juli 05, 2010

Brullen voor Oranje

Het is zover, weer een wedstrijd van Oranje. Een leuke gelegenheid om even iets uit te leggen over breien met plasticzakken. Je kunt van dit materiaal namelijk de mooiste dingen maken, van tassen tot hele kostuums.
Om even in de oranje sfeer te blijven, de Blokkertas, met de Brullen voor Oranje leeuw.

Knip de zijkanten eraf. En de rand met de hangsels.
Nu kun je verschillende manieren gebruiken om je draad te maken. Zelf vind ik het een leuk effect om met een soort vlaggetjes te werken. Dat doe je als volgt.
Knip breden stroken die je boven op dezelfde hoogte laat stoppen. Stop je dicht bij de rand dan worden de vlaggetjes klein, hou je het langer, dan heb je straks langere vlaggetjes.
Knip dan van de andere kant de ontstaande banen in en stop op dezelfde hoogte als dat je net bij de breede banen ook deed. Nu heb je een soort draad met een breeder stuk, wat straks als een soort vlaggetje uit je werk steekt.
Natuurlijk kun je ook een gewone draad knippen. Een manier is de volgende, gewoon langs de randen van de zak een lint knippen, zo breed als je wilt hebben.

Vervolg volgt morgen. Ik kan namelijk maar 5 foto's per keer in een bericht kwijt en zoveel oranje in een keer verwerken, wordt me wat teveel.
Iedereen die kijkt: Ik wens jullie een mooie wedstrijd en dat 'we' mogen winnen.



6 Comments:

Blogger Aal said...

Ben héél benieuw hoe het verder gaat. Plaats je het wel vóór de wedstrijd? Mochten "ze" onverhoopt verliezen, dan valt er weinig meer te brullen....;-)

10:23 p.m.  
Anonymous froukje said...

Ben ook heel benieuwd! Alhoewel ik normaal geen voetbalfan ben, ben ik natuurlijk wel benieuwd hoe het Nederlandse team het doet morgen, enne wie weet: finale Nederland/Duitsland?

11:01 p.m.  
Blogger Ammerins said...

Tuurlijk, met ORANJE tassen kan het ook. Leuk zeg! Ik wil bijna direct richting Blokker om wat tasjes te bietsen bij de kassa en voor ons tripje naar Brugge een leuk tasje te haken... Maar dan moeten ze wel winnen vanavond, haha...

9:01 a.m.  
Anonymous annita said...

Ik ben benieuwd. Ik heb niks met voetballen, maar dit ik wel weer leuk. Ongewild doe ik ook mee, ik heb rood gips met witte en blauwe randjes en er zit oranje tape op, gewoon gebeurd.

10:41 a.m.  
Anonymous Siem said...

Leuk deze post van jou!!

12:06 a.m.  
Blogger Jolanda said...

woaaaaah (brul van deze leeuw).

Wat een geweldig idee.

6:23 a.m.  

Een reactie posten

<< Home