zaterdag, juli 03, 2010

Vrij breien

Pfffff wat is het heet. Ik word daar erg passief van, wat ik best vervelend vind. Maar ja, ik moet me er maar aan over geven, het is niet anders. Dus zit ik in de schaduw in de tuin met een breiwerkje en een stapel boeken.
Omdat ik door de warmte geen zin heb om iets te breien vanaf een patroon, waar ik mijn hoofd goed bij moet houden en ook weer aanpassingen voor moet maken (door proeflapje en mijn lengte) ben ik gewoon maar begonnen aan een paar mouwen met garen van Bart en Francis uit België. Het is een roomwitte linnen, ideaal om mee te breien in de warmte.
De mouwen heb ik op mijn gevoel gebreid en nu wil ik vanuit de mouwen verder breien. Dus het voor en achterpand maken vanuit de mouw. Of dit kan, dat weet ik niet, maar het geeft veel vrijheid om zo 'free form' te breien.
Zo nu en dan neem ik met een klein naaldje wat steken uit onderliggende toeren op en brei die mee met de steken die op de pen staan. Er ontstaan dan kleine vouwtjes. Dat vind ik leuk.
Nou snel weer naar mijn stoeltje........



14 Comments:

Blogger yarnlot said...

Het ziet er ook koel uit en lekker onbezorgd!

5:32 p.m.  
Anonymous froukje said...

Wat een mooi garen! Wordt vast erg mooi! Idd niets moeilijks willen doen met dit hete weer. Alhoewel: bij ons is het inmiddels aardig afgekoeld: wat heerlijk koel voelt dan 24 graden!

8:16 p.m.  
Blogger Jolanda said...

Free style knitting; jij durft! Petje af.

7:36 a.m.  
Anonymous annita said...

Zier er goed uit, dan linnen straalt koelte door de computer. Heet hè, gisteren, ik kon niet eens breien, was erg blij mer de regen, heb lekker 's avonds onder een afdak gezeten.

9:31 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een hitte he! Dat truitje ziet er goed uit,so far. Ik ben met deze warmte begonnen met een combinatie van Alpaca en tweed, warm! En hoe heerlijk is het om daarnaast een boek te lezen! Marijgje

10:52 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Oh dat ziet er leuk uit. En linnen is lekker om mee te breien. Geen pluis! (knapperig zelfs..)

Mooi plekje om te breien; ik zie het al voor me... Rozen geuren, briesje in het haar...

11:51 a.m.  
Blogger José said...

Heeee! Ik ben dit weeekend ook begonnen aan linnen met zulke ribbeltjes, maar dan wel van een patroon. Zo eens even op de foto zetten, dan kun je hert straks ook zien. Lekker spul met dat hete weer he, linnen.

11:02 a.m.  
Blogger dominiqueknitting said...

Ik ben benieuwd om het vervolg te zien. Dit is in elk geval al heel interessant!

12:52 p.m.  
Anonymous Lous said...

Je plekje in de schaduw ziet er mooi uit en je zit daar vast erg prettig!

8:12 p.m.  
Blogger Unknown said...

ooh het is ook te warm om iets veel actievers te doen

9:09 p.m.  
Anonymous Jeannette said...

Kijk, dàt bedoelde ik laatst nou: lekker aan de slag en je eigen ideeën vormgeven!
Ziet er hartstikke leuk uit, en klinkt ook goed! Veel plezier met verder uitvoeren met dit heerlijke en prachtige garen!

9:38 p.m.  
Anonymous Siem said...

He ben hetzelfde boek aan het lezen. Ziet er mooi uit dat linnen en inderdaad zal dat wel fijn breien.

12:04 a.m.  
Blogger Saskia said...

Gaaf zeg! Ben heel benieuwd wat het wordt. Ik ben ook een fan van 'gewoon lekker beginnen', de uitdaging is leuk, kijken hoe je de komende problemen (want die komen altijd) oplost en daar wordt je dan weer extra blij van. Freeform rules!
(dank je wel nog voor je super lieve comments en complimenten, dat soort dingen zorgen ervoor dat ik blijf gaan! Thanks!)

8:44 p.m.  
Anonymous Berti said...

Jazeker is het mogelijk als je de mouwen hebt gebreid om dan je voor en achterpand tegelijk eraan te breien.
Dan krijg je een top down sweater dus je breit de hals eerst en dan naar beneden.

Weet zeker dat elders daar wel mogelijkheden voor beschreven staan.
Zelf doe ik het ook zo maar dan vanaf de onderkant van de trui, tot armgathoogte, mouwen apart en als ik op armgathoogte ben alles op EEN naald en dan verder breien.
hoef je niks in elkaar te naaien dan een klein naadje bij de oksels.
(boek van ann budd (of bud) over sweaters ...)

8:41 a.m.  

Een reactie posten

<< Home