zondag, mei 09, 2010

Schotland

Geen breinieuws of tuinnieuws, maar naai nieuws.
Ik heb de naaimachine weer eens tevoorschijn gehaald en heb een zakje gemaakt. Toen ik zo bezig was dacht ik: "Waarom doe ik dat niet vaker", want de naaimachine snorde weer tevreden en het was weer prettig om met lapjes te werken. Goed voornemen voor na de vakantie: meer achter de naaimachine.

Het zakje is voor de Schotten waarbij we een appartementje hebben gehuurd. Omdat we het zelf geregeld hebben via internet is er al leuk contact via de mail. Ze zijn zo vriendelijk en gastvrij, dat ik een klein kadootje voor hen mee wil nemen.
Een 'Fryske taske' met een ruitje voor de verwijzing naar de Schotse ruit.
Met daarin twee doosjes met Fryske dropjes, een pakje speelkaarten met op elke kaart een afbeelding uit Fryslân, de lekkerste Beerenburg die er is en een paar 'truttige' klompjes.

17 Comments:

Anonymous Anoniem said...

hoi Tym.
Ik lees je blog al een hele tijd en het is een zeer gevarieerde.
Wat een leuk kado neem jij mee voor die mensn in schotland.
Veel plezier en tuin ze als jullie weer thuis zijn.
groeten Marlies Wijnker uit Egmond aan den Hoef

10:40 a.m.  
Blogger Overstap said...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

10:47 a.m.  
Blogger Overstap said...

Wat een lief kadootje.....en zoals ze in Scholand zeggen als ze toasten met een glaasje whisky:Slàinte
=
The Scottish Gaelic equivalent is slàinte (mhath) (same meaning) to which the normal response is do dheagh shlàinte "your good health".
Hoe zeg je trouwens in het Fries: Proost? Moeten ze dan maar weer van jullie leren :-)
Heel veel plezier en ik ben benieuwd of de Blue Bells bloeien in Glencoe

10:48 a.m.  
Blogger Overstap said...

Ben trouwens benieuwd of ze de Beerenbrugh lusten.. :-)

10:52 a.m.  
Blogger Elske said...

Wat een geweldig cadeautje !!!
Heb je een Friese vlag gesloopt of is die stof in een stoffenwinkel in Leeuwarden te koop?
Als dat zo is, welke winkel, want dan ga ik daar even heen als we weer in Leeuwarden zijn!
Ik heb het naaien ook weer ontdekt na 2 jaar en het is leuk !!
Groetjes

11:09 a.m.  
Blogger José said...

Wat een mooi en lief cadeautje! Heerijk he, dat opnieuw ontdekken van je naaimachine. De mijne heeft na een lange pauze alweer een tasje en bijna een bloes achter de rug, maar er gaat zeker nog meer volgen. Gisteren knoopjes voor de bloes gekocht, en nog een stuk of 10 extra, uitverkoopknoopjes, die kon ik natuurlijk niet laten liggen ;-)

5:17 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Dat gaat helemaal goed komen Tijm!
Oh, wat lijkt me dat een geweldige vakantie. De omgeving, highlands, lowlands, whisky en moors.

ik wil mee.....

Veel plezier!

8:35 p.m.  
Anonymous froukje said...

fijne vakantie!

6:49 p.m.  
Anonymous hannah said...

Wat een leuk en lief cadeau voor ze! Heel origineel, zullen ze zeker waarderen.

9:26 a.m.  
Anonymous annita said...

Wat een leuk cadeau. Geweldig om zo een plekje te organiseren, ik hoop dat je heel erg geniet van je vakantie in Schotland. Ik ben lang geleden op vakantie in Schotland geweest, en het was heel mooi weer!!

10:19 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

zo te zien goed voorbereid op vakantie, dat is een leuke binnenkomer! Heel veel plezier gewenst! Marijgje

12:49 p.m.  
Anonymous Jeannette said...

Wat een hartverwarmend tasje!!
Fijne vakantie in prachtig Schotland!

3:27 p.m.  
Blogger baukje said...

Wat is naaien toch weer leuk hè, het is zo heel anders dan breien. Wat een leuk idee zo'n Fries tasje, maar dat kun je aan jou wel over laten.....

7:53 p.m.  
Anonymous berthi said...

Enig cadeau heb je samengesteld. Daar zullen de Schotten erg blij mee zijn en waarderen.

Ik wens je alvast een super fijne vakantie toe.

2:00 p.m.  
Anonymous http://broddeltje.web-log.nl/broddeltje/ said...

Toeval??? Ben ook al aan het tasjes maken maar deze stoere Fries van jou spant de kroon hoor. Het brengt vast veel Fries geluk naar Schotland. Veel plezier daar! Groetjes Anje.

10:58 p.m.  
Anonymous Anje said...

Toeval??? Ben ook al aan het tasjes maken maar deze stoere Fries van jou spant de kroon hoor. Het brengt vast veel Fries geluk naar Schotland. Veel plezier daar! Groetjes Anje.

10:59 p.m.  
Anonymous jolanda said...

Wat een prachtig gebaar!

1:36 a.m.  

Een reactie posten

<< Home