dinsdag, april 20, 2010

Opgelucht

Gelukkig, moeder en dochter hebben hun voeten weer op Nederlandse bodem!!
Afgelopen woensdag waren ze naar New York vertrokken en een dag later ging het vliegverkeer plat. Toen op zondag nog niet duidelijk was of het vliegverkeer weer opgestart zou worden, begon ik het wel wat spannend te vinden want voor maandagavond lokale tijd stond hun terugvlucht geboekt. Natuurlijk, een paar dagen extra vakantie is leuk, maar niet als het verplicht is en door overmacht en ook niet duidelijk is wanneer je wel naar huis kunt.
Maandagmiddag heb ik de KLM gebeld, die konden melden dat hun vlucht de eerste vlucht zou zijn die zou gaan vliegen.
Ze zijn extra vroeg naar JFK gegaan en hebben 4 uur in de rij gestaan, ondanks dat ze via Nederland waren ingecheckt. Maar dat is nog niks vergeleken met vele mensen die er soms al dagen zaten.
Pas toen ze echt weer op Schiphol waren en ik hun stemmen gehoord had, was ik opgelucht.

Wat heeft dit met breien of tuinieren te maken?
Op Ravlery had ik ergens in een draadje laten vallen dat moeder en dochter in NY waren en dat we er wat over in zaten of ze wel terug konden.
Kreeg ik al heel snel een mail van een zeer aardig Ravelry lid uit NY met de uitnodiging dat als ze vast kwamen te zitten, dat ze dan bij haar konden logeren. Ze mailde haar mobiele nummer en nummer van haar werk en zei dat ze altijd konden bellen ook midden in de nacht.
Hier wordt ik dan zo blij van, ontroerend hoe vreemden van over de wereld, zomaar, belangeloos voor een ander klaar willen staan.

9 Comments:

Anonymous froukje said...

Ja fijn dat ze weer thuis zijn, vol verhalen over de big apple!

8:06 p.m.  
Blogger Unknown said...

dat is toch wel heel leuk van internet: de wereld is op een bepaalde manier kleiner geworden.

8:52 p.m.  
Anonymous Jolanda said...

Welkom thuis! Wat fijn dat je ze weer in je armen kunt sluiten. Een goede buur is beter dan een verre vriend? Absoluut niet in dit geval.

6:23 a.m.  
Blogger Ammerins said...

Wat een mazzeltje zeg! Een kennis van mij is vanuit Tunesie over land in 3 dagen teruggereisd naar NL, maar poe... Moet er niet aan denken!

9:11 a.m.  
Blogger dominiqueknitting said...

goed afgelopen, en fijn dat een 'internet'vriend wil helpen. Ik zal het ook eens op Ravelry posten... mijn broer zit nog in Kroatië

1:10 p.m.  
Blogger Overstap said...

ja, alles goed en wel.. Heerlijk dat ze weer thuis zijn natuurlijk, maar we zijn wel benieuwd wat ze voor je mee hebben genomen qua Kntitting.. en dan ook graag met foto's erbij.. :-)
Lieve groet van mij

7:17 p.m.  
Anonymous hannah said...

Dat zal inderdaad een opluchting zijn. Geweldig verhaal over dat logeer aanbod via Ravelry!!

8:54 p.m.  
Anonymous yvonnep said...

Fijn voor je en wat een leuk verhaal van Ravelry.

1:47 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

I am back in town! hooi mam!
De foto's komen snel!

2:33 p.m.  

Een reactie posten

<< Home