woensdag, april 14, 2010

Belofte

Echt, het voorjaar komt er aan, ook al voelt de wind nu wel erg koud aan.
De pootaardappeltjes liggen rustig te dromen, uit te spruiten en zich voor te bereiden op de periode die komen gaat: de grond in mogen, uitgroeien tot grote groene planten met aan de wortels heel veel nieuwe knollen. En zoals elk jaar is het weer spannend, wanneer kunnen ze er in??!! Een sport op de volkstuin. Niemand wil te laat zijn, maar zeker ook niet te vroeg. De ene tuinder heeft die visie, de ander die filosofie. Er wordt wat heen en weer gepraat in deze dagen, over de do's and don'ts op aardappelgebied.

En het is genieten om het frisse groen van de Roomse kervel weer boven de grond te zien uitpiepen. Zo mooi van kleur, zo mooi van vorm, zo fluweelzacht. Een van mijn lievelingsplanten/kruiden. Hij heeft wat van fluitekruid en ruikt zalig zoet.
En dan de fruitbomen. De bloesem staat op knappen. Nog een paar warme dagen en de witte en roze bloemetjes zullen de kale takken weer prachtig versieren en zorgen voor een feestelijk gebeuren.

De kers.
De Krentenboom.
Als deze bloeit, roep ik elk jaar weer: "De lente is begonnen!!".
De pruim.

Ook de appelbomen, de bessenstruiken en de vijg beloven weer een prachtige oogst te gaan geven, als alles een beetje mee werkt.
Voorpret, genieten met een zeer grote G.



5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Prachtige foto's en dit belooft inderdaad veel goeds! Marijgje

8:50 p.m.  
Blogger Ammerins said...

Het ziet er heerlijk uit weer! En mijn aardappels zitten erin. Half april vind ik altijd een mooi tijdstip, zeker voor vroege aardappelen...

9:14 p.m.  
Blogger Unknown said...

Van aardappelen poten heb ik geen verstand. Ik houd vooral van het eindprodukt, friet, chips of gewoon bij asperges mmm

10:28 p.m.  
Anonymous Siem said...

Oh heerlijk wanneer die prachtige bloesem zich weer laat zien echt heel erg genieten, ik kan niet wachten.

11:16 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Tijm; je bent rijk!!!
Wat een weelde. (h)eerlijk.

11:45 a.m.  

Een reactie posten

<< Home