dinsdag, april 06, 2010

Tuinsokken

Zoals ik al eerder schreef, gaat veel van mijn vrije tijd in mijn volkstuin zitten. Dit komt nu vooral omdat ik het ontwerp aan het veranderen ben en daarbij eigenlijk alle paden opnieuw moet leggen. Een prachtige klus, want ik hou van zwaar werk, maar ik had dit liever in de winter willen doen omdat er dan verder niets te doen is in de tuin. Helaas was het weer de spelbreker en kon ik vanaf 16 dec tot aan half maart niks in de tuin doen omdat de grond hard bevroren was. Nu ben ik dus bezig om het plan alsnog te realiseren maar staan de andere tuinklussen ook te popelen om de aandacht te krijgen, zoals zaaien, voorzaaien, spitten en alweer onkruid wieden.
In de avonduren is er tijd om te breien. En na even stil te hebben gelegen, zijn deze sokken toch af gekomen. Het garen heb ik van mijn moeder gekregen uit Nieuw Zeeland en de kleur heet Lake Havea. Het patroon, River rapids socks, deed me denken aan stromend water wat ik toepasselijk vond bij de naam van het garen.



12 Comments:

Anonymous annita said...

Wat een prachtig ontwerp voor je moestuin. Leuk dat je iets functioneels als een moestuin toch ook zo'n mooie vorm geeft, zie je niet vaak.
Je hebt er in ieder geval lekkere warme sokken bij. Ze zijn erg mooi geworden.

9:18 a.m.  
Anonymous Marijke said...

Je tuin heeft met deze nieuwe indeling iets weg van de tuinen van Versailles. Er ontbreekt alleen nog een fontein in het midden. Witte kanten kniekousen zouden meer in de stijl van je tuin passen, maar de blauwe zijn ook erg mooi.

9:19 a.m.  
Anonymous Jolanda said...

Nu maar snel een paar doorzichtige laarzen aanschaffen. Zulk moois mag niet ongezien blijven.

9:57 a.m.  
Anonymous hannah said...

Wat een schitterend ontwerp voor je volkstuin. Logisch toch dat je daar ook over wilt schrijven op je blog?! Het is jouw blog dus je mag schrijven waarover je wilt!!

Mooie sokken!

10:55 a.m.  
Blogger Ammerins said...

Het ziet er alweer super uit! Vorig weekend was het te druilerig, maar we komen binnenkort zeker even buurten!

12:25 p.m.  
Anonymous froukje said...

Mooi die foto van de tuin, en ja prachtige sokken zijn dat geworden!

6:26 p.m.  
Anonymous Siem said...

En dat je nog maar lang en vaak in de tuin te vinden mag zijn, heerlijk, vooral wanneer het zulk weer is als vandaag. Je sokken vind ik erg mooi.

6:43 p.m.  
Anonymous Lida said...

Wat een mooie tuin indeling, het weer is nu goed en de sokken zijn prachtig.

7:45 p.m.  
Anonymous *Marianne* said...

Het tuinidee ziet er wel al mooi uit zo!

8:39 p.m.  
Blogger tientje said...

Heel mooie sokken.
Laat ons photos zien als je klar bent met je tuin, alstublieft. Ik ben al heel benieuwd naar het resultaat.
Liebe Grüße Tina

11:08 p.m.  
Anonymous Jeannette said...

Wat een prachtige tuin ben je aan het maken!!!....
Enne.... sta je nou met die mooie sokken je viooltjes te pletten?!

2:20 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Is alles op de foto jouw tuin? Echt prachtig!! Wat heerlijk om daar bezig te kunnen zijn ;-)

Groetjes Marion

12:33 p.m.  

Een reactie posten

<< Home