zaterdag, mei 29, 2010

Jacobus

Deze week was de laatste week van mijn zomervakantie. En in zo'n week heb je dan zeeën van tijd om alleen dat te doen wat je zelf het leukste vindt.
En daarom heb ik me aangeboden om het patroon van Jacobus test te breien.

En wederom heeft Annita een schitterend patroon afgeleverd, tot in de puntjes verzorgd met foto's en duidelijke aanwijzingen.
Het was een zaligheid om te breien.
Tijmman werd er wel wat zenuwachtig van, omdat ik mijn hoofd er wel bij moest houden en hij dus niet steeds kon praten.

Iedereen bij ons vindt het aapje een prachtig en lief beestje en iedereen wil hem hebben.
Hij blijft voorlopig mooi bij ons wonen zodat iedereen van hem kan genieten.
Wat ik zo geweldig vind van de patronen van Annita, is dat ze het zo breit, dat alles aan elkaar komt.
Dus als het breien klaar is, hoef je niet eindeloos alles in elkaar te naaien, maar kun je gewoon beginnen met opvullen, gaatje dichtnaaien en draadjes afhechten.
Heel mooi gebruikt ze meerderen en minderen waardoor er al breiend een model in komt.
Op een gegeven moment had ik een 'gevilt aapje' aan mijn pennen hangen, zo leek het breisel al op een aapje.





15 Comments:

Anonymous annita said...

Hij is super geworden, leuk dat je er zo'n lieve aap van hebt gemaakt. Morgen ga ik je opmerkingen verwerken in het patroon en ik denk dat hij dan kan verschijnen. Heel veel dank voor het proefbreien.

7:09 p.m.  
Anonymous froukje said...

Ooooh wat een snoepie!

7:43 p.m.  
Blogger Janina Modaal said...

Oo, die is inderdaad super!

8:04 p.m.  
Anonymous lous said...

Wat een ongelooflijk leuk aapje, ik ga proberen of ik dat ook kan.

9:36 p.m.  
Blogger Peppy said...

Wat een leuk aapje!, hij ziet er tegelijk ondeugend en vertederend uit.

10:37 p.m.  
Blogger Studio Paars said...

Wat een leukerd zeg!

11:35 p.m.  
Anonymous Siem said...

Wat een leuke besteding van je laatste vakantie dagen, heerlijk. Erg leuk en lief dat aapje.

11:40 p.m.  
Anonymous berthi said...

Een schattig aapje! Zo knap hoe Annita het telkens weer voor elkaar krijgt om uit het niets een prachtig ontwerp te maken.

12:01 a.m.  
Blogger Unknown said...

deze is wel heel lief! mooi gedaan Tijm

9:38 a.m.  
Anonymous hannah said...

Prachtig, wat een lieve en leuke Jacobus!! De patronen van Annita zijn inderdaad zeer de moeite van het breien waard. Prachtig uitgeschreven en zonder overbodige naadjes.

9:49 a.m.  
Blogger dominiqueknitting said...

ik had hem al op de blog van Annita gezien, en die van jou is ook super. Ik hoop dat het patroon vlug vrijgegeven wordt, want ik wil er ook één...

2:55 p.m.  
Blogger Overstap said...

Wat een schatje is Jacobus...Net zo'n schatje als jij!!!!

6:37 p.m.  
Anonymous Marijke said...

Ooo, wat een lief snoetje en wat een lekker slungelige armen en benen.

8:07 p.m.  
Anonymous Jolanda said...

mag hij bij ons komen wonen? Wat een schatje.

ps. Waar heb je zijn ogen vandaan?

6:04 a.m.  
Blogger Greetje said...

Prachtig is tie geworden!
Ik ben er ook net mee aan de gang gegaan. Ik maak hem in wat rozige tinten. Restjes....die moeten ook op!
Greetje

2:01 p.m.  

Een reactie posten

<< Home