vrijdag, oktober 27, 2006

plastic breien

Op veel lagere scholen is het de gewoonte om in de laatste klas/groep een musical op te voeren aan het eind van het schooljaar, zo ook op de school van mijn kinderen.
Toen mijn jongste kind zover was en het oudste kind van Marijgje,ze zaten samen in een klas en zijn dikke vriendinnen, hebben wij besloten om samen de kostuums te organiseren. Als breisters hadden we veel ideeën. Uiteindelijk zijn we gekomen tot het idee om met de kinderen diverse kostuums en atributen te gaan breien en te maken van kosteloos materiaal. Dit resulteerde in het breien van fietsbanden en plastic zakken.

We hebben eerst zelf veel experimenten uitgevoerd waarna we de kinderen konden stimuleren om aan het werk te gaan. We lieten hen eerst ontwerpen maken van kostuums passend bij de diverse rollen. Vervolgens gingen we samen met hen kijken wat er haalbaar was. Doordat ze in alle klassen handwerken kregen waren ze erg handig.
We hebben heel veel plastic draagtassen op diverse wijze tot repen geknipt en daarvan mutsen, hessen en jurken gemaakt. De kinderen hebben vooral gebreid aan mutsen, hoeden en sjaals.
Het eindresultaat was erg bijzonder. Niet alleen waren de kinderen erg blij met het spelen en de rol, maar ook trots op het feit dat ze zelf de kostuums gemaakt hadden en dat nog wel van kosteloos materiaal.

12 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wat leuk en wat een origineel idee. Mooi dat de kinderen ook zo creatief zijn.
Was wel warm denk ik met plastic kleding aan, volgens mij was het toen een hele warme periode !!!

8:44 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Cool!
Vet gaaf!
;o)

2:26 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooi !!!!!!! op welke breinaalden is dit gedaan ? ik heb zwart plastic liggen en wil het op naald 15 gaan doen ....

7:50 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat was het mooi geworden he, erg byzonder.
toevallig kwam ik laatst nog een aantal werkstukken tegen.
En er worden nog van onze werkstukkken in latere toneelstukken gebruikt zag ik bij een toneelstuk van Juul

8:26 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Om met de woorden van Juul te spreken: Super cool. Vet gaaf!
Jullie zijn super creatief.

11:28 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

ik heb het ooit op een cratieve dag gedaan, toen maakten we met de leerlingen "genaaide" kleding van plastic. Dit breiwerk vind ik ook super!

12:11 p.m.  
Blogger Unknown said...

Wat een goed idee, dit zullen de kinderen nooit meer vergeten!
En een vraag: waar heb je het hoofd vandaan die de muts showt? Ik ben nml op zoek, maar zou niet weten waar je dat kan kopen!

2:05 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dit is erg leuk. Je moet maar op het idee komen. Wat zullen de kinderen trots geweest zijn!

9:31 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

op vakantie en toch een nieuwe blog... leuk!!!

1:18 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Geweldig!

11:54 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ontzettend goed idee! Ik kan alleen niet zo goed zien wát jullie er van hebben gemaakt, dat lijkt me ook welleuk.

3:59 p.m.  
Blogger astridpersons said...

ziet er heel erg goed uit, misstaat niet op de kunstacademie

6:29 p.m.  

Een reactie posten

<< Home