zondag, oktober 22, 2006

Leeuwarder Courant

Zoals al opgevallen was, stonden Saartje en ik afgelopen zaterdag in de bijlage van de LC.
De hele pagina ging over breien, SnB, Sampler M en de SnBdag in Rotterdam.

Het interview is afgelopen woensdag afgenomen en we hebben ruim een uur zitten praten. De journaliste breit zelf ook en haar kinderen waren er ook mee begonnen. Ze heeft een leuke selectie in haar stuk gemaakt van de onderwerpen die aan de orde zijn geweest en er een boeiend stuk over geschreven.
Een minpuntje: we hadden beiden gevraagd om niet herkenbaar op de foto te komen, het ging naar onze mening om het breien en het breiwerk. Toch is er een foto geplaatst waarop onze gezichten wel te zien zijn. Nou, daar leggen we ons dan maar bij neer.
Al met al is op deze manier weer op een goede manier aandacht besteed aan het breien en alles wat er bij zit op internet. We hopen op deze manier een steentje te hebben bijgedragen aan het verspreiden van het breivirus.

18 Comments:

Anonymous Anoniem said...

En het is zeker een artikel geworden om trots op te zijn.
Mijn oude buurvrouw van 82 belde op vanuit het verzorgingstehuis dat ook zij nog steeds breide en dat er daar in het tehuis een handwerkclub is die zeer goed floreert! Leuk!
gat in de markt voor breiwinkels? Pietronella; buurten met mooi garen bij verzorgingstehuizen...........

5:17 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm goed artikel hoor. En jullie 2 lieve/mooie koppies wil ik ook graag zien hoor :-))).

Ligt er allemaal breiwerk van jullie daar voor op de foto?

Hier in het bejaarden tehuis hebben ze ook weer een breiclub opgericht. De dames zijn daar zo blij mee, leuk hoor !! Jong EN oud weer aan de brei :-).

7:11 p.m.  
Blogger Emmy said...

leuk stukje in de krant goed voor het handwerken en het breien in byzonder .
Het is een mooie foto hoor ,alleen zou ik wel willen weten wie is wie ??

7:18 p.m.  
Blogger Tijm said...

Paarse trui en paardestaart is Saartje.
Rodige vest en losser haar is Herma

7:42 p.m.  
Blogger Unknown said...

Wat een leuk artikel in de Leeuwarder courant, heb het vandaag met plezier gelezen en natuurlijk vanuit het noorden mee naar de randstad genomen. Zag je reactie op mijn blog pas na aankomst in Haarlem na een dagje Leeuwarden. Lief dat je een materiaalpakketje wil maken! Ik wil je het adres van mijn ouders wel geven (ze komen volgend weekend naar Haarlem voor de verjaardag van Pieter) maar niet op internet. Dus daar moeten we nog even wat op vinden! En je snapt natuurlijk wel: het hoeft niet hoor: we zien elkaar in elk geval op de SnBdag!

8:45 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben heel benieuwd naar het artikel, ik heb het zelf nog niet eens gezien! Wel jammer van die foto inderdaad, wat dat betreft doen journalisten toch wat ze zelf willen....

10:03 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

mmmnou saartje, meestal bedoelt de verslaggever het oprecht goed. maar die moet het op een gegeven moment uit handen geven aan de eindredactie. alwaar ze roepen: leuke smoeltjes, hup in de krant!
jullie zijn gewoon te mooi :)

10:08 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

...journalisten, (en ander krantenvolk)...
breek me de ...
grrr
Ik begrijp heel goed dat je baalde!!!
Maar jullie staan er gekleurd op hoor! Tja, wat doe je er nu nog aan, niet meer met de pers praten?
Op de volgende foto met een gebreide bivakmuts misschien?
*Ü*

4:31 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hoi, Ik ben juist blij dat jullie herkenbaar op de foto zijn gekomen. Want nu kan ik jullie makkelijk herkennen als ik op de volgende SnB breicafe kom. Ik ben al heel erg lang op zoek naar een meer noordelijke gelegen groep, dus ik ben heel erg blij met jullie opzet!

11:28 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Prachtig initiatief! Heel goed dat het breien/handwerken weer veel aandacht krijgt.

Een artikel in de krant met een grote foto erbij trekt de aandacht van de lezers. Op deze manier bereiken jullie veel meer mensen en dat is toch de bedoeling!?

11:59 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

jammer dat ik de krant niet heb. Het ziet er wel erg mooi uit dat artikel, juist ook door de foto's, je zou er zo zin in breien van krijgen ;)

1:21 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Breien is gewoon weer helemaal hot!!
Geweldig!!

9:31 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat een leuke reacties allemaal op het artikel, en uit alle reacties merk ik dat de krant door veeeeel mensen is gelezen!

3:55 p.m.  
Blogger Saskia said...

joh, jullie staan er superleuk op! Enne, ook handig, dan herken ik jullie tenminste in Rotterdam! ;-) Ik ga eens kijken of ik het stuk kan downloaden, ben heel benieuwd! Leuk hoor!

9:16 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Erg leuk artikel, toevallig kwm ik het tegen en ga proberen de eerstvolgede woensdag naar cafe Wouters te komen, lijkt mij erg leuk. Tot dan

4:14 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ontzettend leuk artikel en juist leuk om jullie te zien!

12:36 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

tja, we hebben even gewikt en gewogen. maar een uitsnede van de foto met alleen het breiwerk werd een beetje te vlak, vonden we. We wilden wat meer diepte op de pagina, dus ook de voorbijgangers en de ramen. Daarom toch de foto waar jullie helemaal opstaan maar niet als enig middelpunt. Het is niet een portretfoto. Het gaat om wat jullie doen en wat er op tafel ligt. en gezien de reacties is het toch een goede keus geweest. groeten marja boonstra.

11:05 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hallo Tijm, bedankt voor je leuke berichtje op mijn blog. Ik heb jouw blog nog niet zo goed gelezen, maar had al wel het artikel in de Leeuwarder Courant gezien (mijn ouders hadden het al uitgeknipt, ik woon niet meer in Friesland) en dat zag er erg leuk uit! Veel succes nog met de SnB.

7:57 a.m.  

Een reactie posten

<< Home