zaterdag, oktober 07, 2006

Ketting

Met sieraden heb ik niks. Vind het wel mooi, maar dan voor een ander.
Van mijn geliefde Tante Betsie heb ik jaren terug de koralen halsketting van mijn Oma (ja die van de breirol) gekregen. Echt zo'n mooie ketting met een gouden slotje wat je aan de voorkant draagt. Het is een model welke vrij strak om de hals zit.
Een erg mooie erfenis met emotionele waarde.
Omdat ik hem niet durf te dragen, uit angst hem te verliezen of te breken, ligt hij mooi te zijn op mijn kamer.
De ketting heeft me geinspireerd om van vilt halskettingen te maken. Minder kwetsbaar en veel minder duur.
Op de foto's een paar halskettingen van vilt, borduurgaren en kralen, als varianten op de halsketting van mijn Oma.

Ik heb ze in allerlei kleuren.












Op de weblog van Knitting Ajour kwam ik een leuk project tegen. Misschien iets om aan mee te doen? Wie houdt er nu niet van verrassingen?

10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hele mooie kettingen.
Zelf ben ik niet zo'n halskettingen mens maar zelfgemaakt wel!!
Een parelketting met goud ofzo vind ik helemaal niets....genoeg in een doosje!
Maar zelfgemaakt voelt heel anders!!!
Erg mooi!!!
Leuk hoor dat idee met die bol wol...

9:35 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooie kettingen. En wat mooi dat jij de bloedkoralen ketting hebt. Heeft zij klederdracht gedragen?

Grappig project, altijd leuk verrassings post !!!!

9:49 a.m.  
Blogger Unknown said...

Mooi gemaakt!
Doe mee en laat je verrassen, je kunt je nog inschrijven tot 21 oktober.

11:04 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

leuke originele kettingen !!!!!!

11:49 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

mooi zeg die kettingen. Ook hier heb je op geborduurd...

1:05 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

allebei op hun eigen manier heel mooi. heerlijk als je zelf zulke mooie dingen kunt maken.

groetjes
Anneke

7:19 p.m.  
Blogger Saskia said...

superleuk die kettingen!
Ik heb laatst een aantal armbandjes gepunnikt. Ook geexperimenteerd met daarbij eerst kraaltjes riigen en dat punniken. En dan vilten. Erg leuke snelle cadeautjes! Deze kettingen zijn lekker dik, gaaf hoor!

4:33 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuk idee!
:o)

4:18 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

pssst,
Tijm, als je bloedkoraal niet meer draagt wordt het op den duur dof...
Door het "huidvet" blijft het nl. glimmend.
:o)

4:20 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wauw! Wat een beeldschone kettingen

1:35 p.m.  

Een reactie posten

<< Home