donderdag, september 28, 2006

Doorzetten

Ik ben toch maar door gegaan met de handschoenen. Heb een ander patroon gezocht met minder steken zodat hij beter om mijn hand zit.
Verder heb ik besloten om de want te breien met roze en knalrood, zodat het patroon beter uitkomt.

Alleen de wol doet wat 'raar'.
Bij het op opwinden ging de twijn er wat uit waardoor de draad losser werd. Zou ik het garen anders moeten opwinden tot een bol??


Ook tijdens het breien draaide het garen zo dat de twijn eruit verdween. Zelfs zo erg dat de roze draad al eens brak. Doe ik iets fout of ligt het aan het garen?? Heeft iemand tips hoe dit te verbeteren??

En waarom komen de foto's niet op volgorde binnen zoals ik aangeef?? Snap ik ook al niks van Blogger.

Nu nog iemand vinden die weet hoe het basispatroon gemaakt wordt, want ik ben gewoon begonnen met alleen het plaatjes voor me. Op wat voor hoogte moet ik wat doen voor de duim en hoe maak ik op het einde de top??

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ziet er zo goed uit hoor.
Ik kan in beide gevallen geen tips geven.
Wel dat er in een HZG een patroon van zo'n handschoen staat, in het Nederlands.

8:47 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

ik kan al helemaal geen tips geven... maar... ik kwam via jouw links mijn "oude" lerares van quilten tegen, nl van het Ryahuis te Zuidlaren, leuk om te zien dat ze een website hebben....
Succes met het breien !!

9:11 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Je zet er weer de vaart in.
Van mijn kant helaas ook geen tips.... maar die zullen nog wel komen!

10:51 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

http://www.wolhalla.nl/a%20wanten.pdf

dit is alvast voor het duimbegin.
ik zie dat het uiteinde van deze want iets anders is.....

dan denk ik dat je hieraan meer hebt.
staat duim en uiteinde.

http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=s12&d_id=13

je wanten worden mooi.
wat een goede kleurencombi
wat betreft het garen? dat weet ik ook niet.

12:54 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

net als wat Berthi ook al zei: prachtige kleurcombinatie!

4:28 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel mooi Tijm....ik kan geen tips geven. Ik heb nog nooit in mijn leven wanten gemaakt...misschien ooit!!

6:06 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben een brei-analfabeet...

1:38 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind het roze en rood een hele leuke kleurcombinatie

11:11 p.m.  

Een reactie posten

<< Home