donderdag, september 21, 2006

Estonia

Mijn vriendin Marijgje is terug van haart trip naar Estionia. Ze verbleef in de hoofdstad Tallinn samen met 3 collega's van haar.
Zij had het doel om daar te kijken naar textiel/breigarens en liet al op de kaart, die ik kreeg, blijken dat ze helemaal enthosiast werd van de winkels met al het mooie breigarens en met prachtige handschoenen en sjaals. Bij elke winkel met garen die ze binnen stapte kwam de de zalige wolgeur haar al tegemoet.

Er was zoveel moois dat ze de eerste dagen niet wist wat te kopen. Uiteindelijk heeft ze voor zichzelf het een en andere gekocht en ze bracht voor mij het volgende mee: 3 bol 100% wol garen in de prachtige kleuren knal rood, bordeauq rood en roze en een prachtige bol 100% wolrood/wit garen. Allen ruiken zalig naar schaap en voelen heel lekker zacht. Het is voor pennen3-3.5. Marijgje hartelijk dank voor het meenemen!!!!

En dit was haar reactie op het bericht van gister:
ja, een eigen blog, leuk! Tijm vraagt me minstens 1 x per week wanneer dat komt.... we zullen zien!Estland is een waar brei-el dorado!garens, wolgeur, breinaalden en fantastische ingebreide patronen in truien, sokken en wanten, 100% wol of gemengd met vos of hondenhaar! erg de moeite waard!Tijm, ga met een aantal blogdames een paar dagen in Talinn buurten, weet nog wel een leuk hotel!

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

ho wat ben ik jaloers:P)
zomaar even naar estland, om wat garen te kopen.
wat een mooie garens, bofkont:d
een reisje estland zal voor mij nog wel even duren:s

6:54 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

leuk om te lezen over Estonia, enne prachtige kleuren die wol!

7:14 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Erg mooi garen en wat een mooie kleuren!!
Estland is natuurlijk ook wel the place to be!!!

8:58 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zo, jullie verwennen elkaar wel hoor, over en weer!!
Prachtige wol en kleuren. Gaat er al wat broeden!!??

Nooit gedacht dat Estland zo veel te bieden heeft, sta je niet bij stil.(in HZG stond er wat over dacht ik) Maar kom je wel wijs uit de boeken in hun taal.
En nu gaat ze weer zomaar even naar een plaats...??, nooit van gehoord. ( ben vreselijk slecht in topografie, kan mijn eigen huis net terugvinden:-)).

Lekker hoor!!!!

9:16 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

oooh ja, een breireisje! hoe ver is Estland weg?

Lie(f)s
vindt dat je heerlijk verwend bent...

12:53 p.m.  
Blogger José said...

Ik hoef niet mee naar Estland, want je weet dat ik me al aan van alles te buiten ben gegaan, de afgelopen week. Maar mocht je naar Talinn gaan, dan kijk ik met plezier naar wat je daar allemaal beleeft en verovert. En anders gewoon naar wat er uit die prachtige bollen wol gaat komen ;-)

1:21 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een geweldige vriendin die zomaar al die prachtige wol voor je meebrengt!

5:08 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een schitterende kleuren! Die spatten van het scherm. Estland, hum, staat al lang op mijn verlanglijstje. :-)

4:28 p.m.  

Een reactie posten

<< Home