dinsdag, september 12, 2006

Weer uithalen?

Patroon 11 van Smapler M is een mooi werkje maar ook wel wat moeilijk. Je moet je hoofd er goed bij houden. Bij de rode breirol, die ik ook brei, zag ik dat het patroon veel naar binnen trok en dat er steken bij moesten om de kanten gelijk te houden met de andere patronen. Carla had er ook al voor gewaarschuwd.
Bij mijn 'originele' rol heb ik deze wetenschap toegepast en heb de oefening van de rode rol weer uitgehaald om die ook met een goed aantal steken te breien.
Nu is de witte klaar maar ik ben ontevreden over hoe de zijkanten bij het partoon zijn. Rechts is het 3 ribbels, 4 recht, 2 avrecht, 1 recht. Links is het 3 ribbels, 4 recht en dan begint het. Het aantal steken is goed maar het is niet mooi symetrisch. Ik zal met de rode breirol het anders uitproberen.
Bah, moet ik dan de witte ook weer overnieuw doen?

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Je eigen gevoel volgen Tijm. Dit blijft je irriteren!!

Zelf brei ik het zo als het is als voorbeeldlap en kan later bij gebruik van de patronen aanpassingen maken. Het is per slot een voorbeeldlap.

8:01 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Als het je blijft irriteren....uithalen.
Maar zal de lap van het meisje dit dan niet hebben??

2:31 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

morgen heb je hem vast al uitgehaald en opnieuw gebreid........
doe wat je vind dat je moet doen, het blijft je vast inderdaad vast irriteren!

10:10 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Het is inderdaad niet mooi symetrisch. Ik kan me voorstellen dat het je blijft irriteren... dat zou bij mij hetzelfde zijn. Ik zou het uithalen en opnieuw beginnen.

11:05 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ja, als het je éénmaal irriteerd. Maar het kost wel weer even tijd, natuurlijk vooral omdat je de rol eigenlijk dubbel breit. Wel mooi patroon trouwens!

10:41 a.m.  
Blogger Unknown said...

Ik moet nog beginnen, dat doe ik vanavond. Ben benieuwd of het bij mij ook zo'n gepuzzel wordt....

5:50 p.m.  

Een reactie posten

<< Home