woensdag, september 06, 2006

Zigzagsok

Vandaag ben ik begonnen aan de zigzag sok. Het patroon was ik al op verschillende blogs tegen gekomen en hij leek me erg moeilijk. Ook het feit dat het patroon in het engels was schrok mij af.
Gelukkig had Wolhalla het patroon bij haar kadootjesrubriek staan (en kun je het makkelijk uitprinten) en ben ik er toch aan begonnen. Erg makkelijk en leuk om te doen.
Door dit bijzondere patroon is de rekbaarheid wel minder groot dan bij andere patronen. Wel iets om rekening mee te houden. Hier staan tips hoe dit op te vangen wanneer het nodig is en nog meer leuke wetensaardigheden over de Jaywalker, zoals deze sok in het engels heet.

11 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Heb dit patroon ook al meerdere keren gezien....dacht dat het wel ingewikkeld was!!! Succes met deze zigzag-sokken!! Houd het wel in de gaten, hoor...

12:55 p.m.  
Blogger astridpersons said...

ik heb hem zelf ook gebreid: zoals je al zei: niet moeilijk. Wel leuk.
Mijn sokken zijn wat ruim uitgevallen.

1:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm,
wat een leuk patroon en leuk garen!
komt dat ook bij Wolhalla weg of bij de reguliere "garenboer"?

4:42 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

o, ik ben erg benieuwd hoe je dat vergaat. want jaywalker en ik, wij zijn geen vrienden. ik heb 't patroon twee keer gemaakt tot aan de enkel en beide keren heb ik het weer uitgehaald. het werd ontzettend stug! totaal geen rek. meer steken opzetten en allerlei andere trucs, mij hielp het niet.
(ben dan ook benieuwd hoe astrid aan *te ruime* komt!)

niks van aantrekken, gewoon lekker breien... maar wel even hier vertellen hoe het gaat!

8:30 p.m.  
Blogger Unknown said...

Hoi Tijm, mijn ervaringen zijn vergelijkbaar met die van Nrrdgrrl. Ik vond het heel plezierig om de sok te breien, echt leuk (deed dat ook nog eens op terras Walvis op Terschelling in de zon) maar bij mij was het resultaat, de pasvorm echt niet goed. Ben benieuwd hoe het jou vergaat!

11:05 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuk kleurtje.... nu nog hopen dat het de juiste pasvorm gaat worden.

11:15 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm, ook ik heb geprobeerd hem te breien. Maar zat te klungelen om hem op de goede wijdte te krijgen. Het patroontje op zich is niet moeilijk. succes met de sokken. De wol is wel erg leuk van kleur.

11:20 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Oeps, ik begin nu wel wat aarzelingen te krijgen.Ik zal vanavond de steken op een rondbreinaald zetten en dan gaan passen.

6:31 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

De wol is heel leuk, het klinkt moeizaam.
Wel een leuke sok, zag hem ook ergens. Succes!!!

8:11 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Het patroon is in ieder geval een uitdaging.
En of de sok draagbaar is? Er is vast wel iemand in je buurt bij wie de sok wel past!

9:41 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

ik heb er enkelsokjes van gemaakt.
boven de hiel is dat dan gewoon boord, en na de hiel kun je tussendoor passen(tijdens de zijminderingen)
zodat je de juiste wijdte hebt.
gewoon iets minder minderen, altijd succes.

1:57 p.m.  

Een reactie posten

<< Home