maandag, september 04, 2006

Spiraalsokken

Ze zijn klaar, de spiraalsokken.
Het was leuk om ze te maken. De spiraal loopt door de strepen heen wat het breisel een ander karakter geeft dan als je het gewoon recht breit.
Persoonlijk vind ik de kleuren iets te fel en ik overweeg om het patroon nog eens te maken maar dan met een wat neutralere streepgaren.

Ik heb nog heel veel op mijn verlanglijstje staan om te gaan maken en ik weet nu niet wat ik als eerste zal gaan kiezen. Ik heb nog mooi garen liggen, maar het gekke met mij is, dat als ik mooi garen koop, ik het eerst wil bewaren voor iets heel bijzonders. Maar als dat bijzonders zich dan aandient, vind ik het weer jammer om het garen te gaan gebruiken, want dan is het gebruikt en kan ik het niet voor wat anders bijzonders gebruiken. Je begrijpt, het einde van het liedje is dat het garen op de plank blijft liggen en niet gebruikt wordt. Zonde!!!

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Echt mooi geworden!Goed dat die close-up foto zo duidelijk is. Enne dat met die mooie wol, dat heb ik nu ook! ;)

5:10 p.m.  
Blogger Unknown said...

Ik heb je al eerder gepost, je berichten functie is al ingeschakeld!

5:28 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ze zijn erg mooi geworden!! Ik ben zelf niet zo kleurrijk maar soms vind ik het wel erg leuk om een paar kleurrijke sokken aan te hebben!!
Heel bijzonder dat er een spiraal door loopt....op naar het volgende project!!!

5:53 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

dat zei ik toch, komen er toch weer bakken bij voor de wol!!!!!!!!!!
xxx :<)

7:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Weer een mooi paar sokken. Lekker juist veel kleur. Alleen komt dan je mooie ribbel minder tot zijn recht. Nog een keer met een effen garen !!??

Tijmman, handwerksters hebben nooit bakken genoeg. Maaar dat weet je vast al lang, denk ik :-)).

8:00 p.m.  
Blogger Tijm said...

Door juist een streepgaren te nemen is het een leuk effect dat de spiraal er doorheen gaat lopen. Het draait om elkaar heen. Met effen garen blijft het gewoon een spiraal.
Ja, de Tijmman heeft zich er al jaren gelden bij neergelegd dat het huis overvol raakt met materiaal van mij.

6:19 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Een prachtig patroon, Tijm!

12:58 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hahaha, wat ontzettend herkenbaar, van dat bijzondere garen! ik had het zelf kunnen schrijven, als ik had gedurfd.

8:33 p.m.  

Een reactie posten

<< Home