dinsdag, augustus 29, 2006

Welkom thuis


Vandaag komt mijn vriendin Marijgje thuis van een tweeweekse vakantie.
Ze is net zo'n brei/vilt/naai en prutsmens als mij en we inspireren elkaar enorm.
Als welkom thuis heb ik een pakketje voor haar gemaakt. Erin zit een soort dagboek van wat er in haar afwezigheid allemaal is gebeurd op diverse gebieden. Verder zitten er de patronen in van Sampler M die ze 'achterloopt' en leuke artikelen die met onze hoby's te maken hebben. Ook heb ik er diverse patronen voor sokken in gedaan. Ze zou deze vakantie sokken breien en haar kennende zijn die nu klaar. Daarom krijgt ze van mij ook nieuw sokkengaren (van de markt) en bamboepennen (van Wolhalla)

Zij verraste mij een tijd terug met deze twee prachtige boekjes. Ze had ze besteld op internet helemaal in Finland. Er staan prachtige wanten in met finse patronen. Echt een aanrader.

Marijgje, welkom thuis!!! We gaan een creatieve herfst en winter tegemoet!!!!

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Originele cadeautjes en leuk zo'n vrienschap. Jullie boffen maar !!!

9:33 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

De herfst en winter zal veel te snel voorbij zijn voor jullie!:)

11:02 a.m.  
Blogger Unknown said...

Heb even op me laten wachten...: de Muis is top!
De sampler M (en alle afgeleides daarvan) lijkt me erg mooi worden, die van mij is gewoon het patroon nabreien zonder al jouw variaties. En een samplerM plaid: jemig!Wat een werk haal je je op de hals!Ik ga gewoon nog even door met een (1) samenvattende reactie op al jouw enthousiaste weblogentry's: ik vind de tweelingsokken van Grumperina geweldig (ik wou dat mij dat lukte..., ik blijk een typische OSS-One Sock syndrome breister te zijn), ben natuurlijk jaloers op je De Slegte aankopen voor dat gedeelte dat ik weer net niet heb kunnen vinden bij mijn De Slegte... (vooral Sokjes sjaals en mutsen: potverdikkie die lag er hier niet!). En wat jouw maatje Marijgje betreft: jullie zijn vanaf nu toch de Fryske Stitch'n Bitch groep?! Sykje yn tige noflik kroegje yn Ljouwert.... (en nu durf ik t niet meer verder, te roestig Fries...)Nou ja: gewoon met groot lef in een lekker kroegje gaan zitten breien en beppen...

11:39 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een leuk idee zeg! Dat is nog eens leuk thuiskomen.
Die boekjes heb ik ook, mooi zijn die hè. Ze zijn trouwens Estlands, maar kennelijk ook in Finland te krijgen. Heb je er al iets uit gemaakt? Of plannen?

7:42 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een prachtig thuiskomen was dat; zo'n pakket. Het was na vieren 's nachts, maar ik werd helemaal enthousiast van oa dat mooie garen en die breinaalden!
Thank you, my very dear friend!
M

10:30 a.m.  

Een reactie posten

<< Home