zaterdag, augustus 26, 2006

Boeken

Op zoek naar het boek Nederlandse Vissertruien, ben ik zoals zovelen terecht gekomen bij de Slegte. Helaas hadden ze hem niet. Als troost heb ik maar vier andere boeken gekocht die mij ook mooi leken. Een met prachtige kabeltruien patronen, een met leuke mutsjes en andere dingetjes (leen ik wel eens van de bibiliotheek), een mooi boek over haken met achterin adressen van winkels die Rowan garen verkopen.
Maar het bijzonderste vond ik het boek 'Knitting Journal'.



Dit is dus echt iets voor mij! Ook al staat alles qua patronen op internet en heb ik mijn foto's goed opgeslagen, ik ben toch van die oude garde die graag wat tastbaars in de hand heeft, dus de krant ook graag op papier leest en patronen uitprint en in mappen bewaart
In deze Knitting Journal kan ik de datum kwijt van wanneer ik aan iets begonnen ben en wanneer het klaar was, het label van de garen, waar het patroon uit kwam, verdere bijzonderheide en aantekeningen en ook een foto. Ik ben erg blij met deze aankoop.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Goeie vondsten! Het boek Nederlandse visserstruien had ik dubbel en heb dat onlangs aan iemand cadeau gedaan. Kom ik het nog eens tegen, dan zal ik aan je denken!

1:21 p.m.  
Blogger Elske said...

Hoi Tijm,

Wat een geweldige blog heb je.
Ik moet ook nodig weer eens aan de mijne werken.
Ik zag de boeken die je gekocht hebt. Zijn die allemaal van de Slegte?
Hier in Arnhem heb ik die nml. nog niet gezien.
Bij welke de Slegte kom jij?
Ik zag dat je uit Friesland komt en dat geeft mij, als geboren en getogen Leeuwardense altijd weer een beetje heimwee naar het heitelan.
Groetjes, Elske
d.post@chello.nl

11:11 a.m.  

Een reactie posten

<< Home