donderdag, augustus 24, 2006

Mutsjes


Zoals ik al eerder blogde, ben ik bezig een kraampakket te maken voor mijn buurvrouw die in oktober haar tweede kind verwacht.
Inmiddels heb ik twee mutsjes gebreid.
Een grote voor ons buurmeisje en een kleine voor de baby.
Ik liet al eerder zien dat het breien van de knoop het lastig was: weinig steken en dan op 5 pennen.
Verder ben ik met dit garen bezig nog een sjaaltje te breien, een truitje voor een knuffeltje (voor het buurmeisje) en slofjes.
Deze gebreide zaken ga ik dan combineren met artikelen die ik koop.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wat Mooi! en leuk dat je voor de 'grote zus' ook één hebt gemaakt. Ook mooi garen trouwens.

6:05 p.m.  
Blogger fam Sollie said...

Wat een leuke mutsjes zijn dat!
En ik kan me dat gepriegel van de knoop wel een beetje voorstellen...maar daar zie je nu niets meer van..

groetjes Lucie

9:26 p.m.  
Blogger José said...

Even wennen, maar werkt heel goed voor het breien van die tuutjes: wat in de Engelstalige beschrijvingen een I-cord heet. Gewoon alle steken op één naald, breien tot het einde, terugschuiven naar rechts, draad achterlangs naar de eerste steek en de naald weer uitbreien. Je trekt de achterste en de voorste steken zo vanzelf naar elkaar toe.

Zeker tot zes steken goed te doen, maar vast ook wel met meer, hoewel ik me afvraag of dat nodig is. Dunne tuutjes knopen wel zo makkelijk!
Ik heb het net afgelopen week gedaan en mijn minimum ligt nu op twee steken: die liggen dan lekker met de rugjes tegen elkaar, daar krijg je een heel dun koordje van.

12:35 p.m.  

Een reactie posten

<< Home