donderdag, augustus 17, 2006

Nieuw sokkengaren en breipenstoppen



Door mee te doen met het breien van Sampler M heb ik weer helemaal de smaak te pakken van het breien (bedankt Carla!!).
Nu de vorige sokken zo lekker zitten heb ik nieuw sokkengaren gehaald bij Pietronella, een handwerkzaakje in Leeuwarden.
Omdat ik natuurlijk weer moeilijk kon kiezen heb ik 2 bol genomen.
Een van Scheepjes en een van Schoeller+stahl.
Met deze laatste wil ik weer gewone sokken breien met een boord die bestaat uit een patroontje afkomstig van de Sampler M.
Met het Scheepjes garen heb ik een ander plan. Dit garen maakt van zichzelf kleine streepjes en die wil ik diagonaal laten kruisen door banen met afrechts te breien. Het idee heb ik van dit patroon.

Omdat de dunne pennen van de breirol van Sampler M zo door mijn vilten tas steken heb ik maar even doppen gehaald om op de punten te zetten. Ik was van plan om van dat leuke ouderwetse spul te halen: 2 dopjes met een elastiek ertussen. De winkel had het niet meer en volgens hen bestond het ook niet meer. Jammer.