donderdag, augustus 17, 2006

Mutsjes.


Via een collega heb ik prachtig garen gekregen. Het is sokkenwol wat ze dubbel gebruikte om een soort spencer van te breien via een patroon van Klazien. Omdat het garen er eigenlijk niet voor bedoeld was vond ze het eindresultaat niet mooi geworden en ze wilde het niet meer uithalen. Ze gaf het aan mij omdat ze wist dat ik er wel wat me zou kunnen.
Ik heb het uitgehaald en bewaard voor 'je weet maar nooit' .
Dat moment is nu gekomen, mijn buurvrouw is weer zwanger en nu kan ik er leuke babyspulletjes van breien. Hier ben ik met een muts bezig. Het patroon is geinspireerd op een patroon uit het boek van Debbie Stoller (bladzijde 162). Het tuitje brei ik rond met op elke pen 3 steken voor het grote mutsje voor haar dochter en 2 steken voor het babymutsje.
Een heel gepriegel.