dinsdag, augustus 29, 2006

Nou vooruit voor een keer

Ja ik weet het, dit is een blog over breien en vilten (en soms wat aanverwante zaken) maar ik wil toch voor een keer even aandacht voor mijn andere ZEER GROTE passie: TUINIEREN.

Ik heb een volkstuin van bijna 500 vierkante meter waar ik ook heel veel tijd in zoet breng. Hij bestaat uit een groentetuin, een bloementuin en een boomgaard. Ik heb veel soorten fruit (appels, peren, pruimen, bramen, aalbes, framboos, aardbeien, cassisbes, kruisbes) en diverse soorten groenten. Verder dus veel bloemen waarvan ik boeketten kan plukken.
Het geeft me heel veel rust, ontspanning, frisse lucht en beweging. En ik kan wel zeggen dat het haast bij mijn eerste levensbehoeftes hoort.
Vooral het zware werk vind ik erg prettig zoals spitten (ja zeer zware zeeklei hebben we hier) en paden maken en muurtjes met afvalstenen. Ik ben lid van VELT en probeer zo ecologisch mogelijk te tuinieren. Verder help ik mijn tuinbuurvrouw met het zware werk omdat dit te zwaar voor haar is.

Ja, ja breimensen, ik stop al..............maar als ik eenmaal op mijn 'stokpaardje' zit.........

9 Comments:

Blogger hoong said...

Hello Tijm,

I enjoy reading your blog whether it is about knitting, or now about gardening.

Looks like you are going to have a nice harvest with your squash!

Cindy

10:24 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Gisteren zag ik een vierbubbele log over tuinieren :-))))).
Toen kwam mijn reactie nog niet door.

Knap hoor dat zware werk en dan nog tijd hebben voor handwerken!!

7:47 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja, dat bloggen gaat mij nog niet helemaal goed af. Soms doet blogger zelf ook bijzondere dingen: zeggen dat het niet gepost is en ik dan maar weer klikken en dan staat het er 4 keer, hoezo grote passie!

9:29 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat ben jij een bezige bij!!
Hoeveel uren heeft jouw dag eigenlijk? Vast veel meer dan die van mij!:))

9:54 a.m.  
Blogger José said...

Ach Tijm, het is jouw blog hoor, dus je kunt het gewoon vullen met al je passies ;-)
Mocht je nog een excuus nodig hebben: breien in de tuin is ook heerlijk! In die van mij groeit niet veel eetbaars, maar breien en spinnen kan daar prima...

12:03 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuk om al die reacties te lezen: goed bezig zus!

5:06 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Schrijf gewoon over wat je leuk vind!
... en je kunt ook nog verfplanten telen...
;o)

12:47 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

... dat was ik dus, te snel!
:o)

12:47 a.m.  
Blogger Unknown said...

Wat super gaaf zo'n volkstuin, wel erg groot voor wat ik normaal zie.

10:19 a.m.  

Een reactie posten

<< Home