vrijdag, september 22, 2006

Us Heit

Het kraampakket voor de buurvrouw vordert gestaag. Het is grappig, met mooi weer zit ik achter in de tuin te breien en hoor over de schutting het buurmeisje druk zingen, terwijl haar sjaal op mijn pennen steeds langer wordt.

Bij de sjaal voor de baby geef ik ook bier voor de buurman van het merk Us Heit. Dit is Fries voor onze vader omdat hij voorde tweede keer vader wordt.
Grappig detail, de smaak heet Buorren bier. Buorren betekent buren en wij zijn de direct naaste buren van hun.

De sjaal voor de baby is een gewoon sjaaltje. Die voor het buurmeisje bestaat uit een lap waarbij ik twee spleten gebreid heb aan de ene kant en aan de andere kant een versmalling gemaakt heb ongeveer 15 cm vanaf het begin. Nu hoeft ze geen dikke knoop onder haar kinnetje maar kan ze gewoon het ene stuk door het andere trekken en dan zit de sjaal mooi vast en blijft ze lekker warm.

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Grappig dat biermerk!!

Hebben ze het niet door, kijkt je buuf niet op je web!!!

Zo'n sjaaltje wiol ik ook maken voor mijn kleindochter, zit veel lekkerder. Ik weet dat mijn oma zoiets ook droeg.

8:36 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

daar gaat mijn bier!!!!!!!!!!!

9:31 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

In het zuiden van het land zweren ze bij Brand bier!:)

11:00 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hoi Tijm..zo'n sjawl zit inderdaad veel lekkerder en niet alleen voor kinderen hoor!!
Het bier is erg leuk...dat hebben we hier niet in Arnhem!!

Tijmman...Jij ook niet meer!!! ;o)

2:32 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

leuk hoor.
ik wou dat ik zo'n buuf had.:P
(heb ik ook hoor)
je pakket schiet aardig op.
voor wanneer moet het af zijn?
hopelijk heb je genoeg tijd.

3:24 p.m.  
Blogger Unknown said...

Ha die Tijm! Weekend is aangebroken , dus om je gerust te stellen: fase 1 ligt even achter en voor me... Wat leuk: Us Heitbier! Ik kreeg meteen dorst. Zullen we een ruil maken? Voor een proefpakket Us Heit krijg jij een proefpakket echt Haarlems Jopenbier. Hartstikke lekker!

9:09 p.m.  
Blogger Tijm said...

Ha Froukje Smoekkk (om verwarring met mijn zusdje te voorkomen).
Laat ik nou totaal geen bier lusten!!!!

8:29 a.m.  

Een reactie posten

<< Home