zaterdag, september 23, 2006

Halfdome

Mijn man vroeg me laatst of ik een muts voor hem kon breien die hij op zijn werk makkelijk op en af kan zetten. Bij zijn uniform zit wel een muts maar dat is een groot onhandig geval, met flappen die boven op vast gezet moeten worden of over de oren gedragen kunnen worden.
Bij Knitty vond ik een leuk patroon wat echt voor hem ontworpen was, leek het wel.
Het garen is van Steinbach Wolle en is half wol en half acryl omdat helemaal wol te warm zal worden voor hem.
De kleuren passen bij zijn uniform. Enig idee wat voor werk hij doet?

Bij de Hema zijn nu bakken met deksels in de aanbieding. Ik heb een aantal doorzichtigen gekocht en vind ze heel erg makkelijk om mijn garens, die ik nog niet gebruik, in te bewaren. Ik kan het garens prachtig zien, maar ze worden niet stoffig of vies en trekken geen motten aan.
Ook heb ik in een aantal bakken de diverse breiwerken en andere werken, die ik onder handen heb, gestopt. Dan ligt alles niet meer zo door elkaar en kan ik, naar gelang mijn stemming (kijk even naar de breischaal bij Smoekkk) een bak pakken.

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

ik heb ook m'n breiwol in grote plastic bakken op zolder, en er komen steeds meer bij, bakken met wol en bakken met stofjes,omdat je er wel iets doorheen kan zien is het erg overzichtelijk!

9:22 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ha Tijmman werkt bij mij in Arnhem, bij Vitesse!!! ;o)

Het patroon voor de 'muts' is erg leuk!! :o) hihihi

9:46 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuke muts, manlief wil ook altijd een muts op.

Vroeger een van dik schapenwol gebreid, maar met deze dunnere wol lijkt mij lekkerder.

Ik dacht bij de NS !!

BAKKEN, heerlijk nooit genoeg, alle maten en tegenwoordig van die leuke kleurtjes. Soms wil ik in de Hema wonen :-)).

10:03 a.m.  
Blogger Judith said...

Honingbij?

4:31 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

leuke weblog Tijm, ik was al eens een keer komen kijken, maar je maakt prachtige dingen! Breien is niet echt aan mij besteed, maar nu zag ik bij www.Knitty.com gebreide kralen (zag ik gisteren in de winkel ook liggen) en dan vind ik het wel weer spijtig...........
Ik haal de bakken (met geeloranje deksels) bij de Blokker, bevallen mij goed voor alle lapjes en dergelijke.........

9:32 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Geel... zwart kostuum!
Geen idee!

9:53 a.m.  
Blogger astridpersons said...

werkt zeker bij nac?

12:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home