woensdag, september 27, 2006

Ik word soms...................

............ niet goed van mezelf.
Het grote probleem: GEEN KEUZES MAKEN.
Zo lastig en zo erg vervelend. Ik vind het vervelend dat ik keuzes moet maken (ik wil alles) en het is erg vervelend dat ik het slecht kan.
Als voorbeeld: Ik wil graag met een nieuw project beginnen want er liggen niet zoveel UFO’s meer (ahum). Maar wat zal ik gaan doen? Zoveel leuke patronen, wat wil ik, wat voor garen heb ik op voorraad, maar wil ik dat garen wel voor dat project?
Na lang zoeken op internet en in mijn eigen mappen en boeken heb ik uiteindelijk besloten (en daar is wat kostbare tijd mee heen gegaan!) om met het garen wat uit Tallinn komt een paar Estonian mittens te breien. Vind ik wel toepasselijk om hiervoor garen uit Estland te gaan gebruiken, worden het echte Estonian mittens.
Maar dan moet ik kiezen uit al die prachtige patronen uit de boekjes van Aino Praakli. Help, weer een keuze maken. Dat lukt uiteindelijk maar dan is het dubben over welke garens ik samen wil gaan gebruiken. Rood en roze? Uiteindelijk wordt het rood en donkerrood. Lijkt me mooi, maar al in de eerste naald begin ik te twijfelen.
O, ik ben nog vergeten te vermelden dat TWIJFELEN ook een groot probleem is of is dat gewoon een variant op geen keuzes kunnen maken?
Ik ga door en begin dan te twijfelen aan de naalddikte. Toch maar op dunnere pennen? Dat uitproberen en weer twijfelen. Dan twijfelen of het wel goed komt met de breedte van de want, is hij niet te breed? Overleg met Marijgje. Ja hij zou smaller kunnen , maar dan komt het uitgezochte patroon niet uit. Dus weer een nieuwe zoeken. Ja welke? En de kleuren,vallen die wel op samen of is het patroon niet te zien………….

Uiteindelijk, na veel proeflapjes, weer uithalen, weer opnieuw beginnen, weer twijfelen, weer uithalen en overleg met het gezin en Marijgje, heb ik al helemaal geen zin meer in dit project.

WAAROM KAN BREIEN SOMS ZO MOEILIJK ZIJN?????

11 Comments:

Anonymous Anoniem said...

dat probleem heb ik helemaaaaaaaaaaal niet:D (zucht)
het is gewoon veel makkelijker als je vóór iemand iets breien gaat.
kleur en patroon wordt voor je uitgezocht.
maar ja, dan is het wel een moeten, en kan het geen ufo worden:p

7:30 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind dat prachtige wanten en hoop er ook een paar te breien... eens!!!

Er moet een 'klik' zijn met je werk, anders kan je beter niet doorgaan, want dan blijft het irriteren.

Maar ja geniet er maar van want als je eenmaal aan het breien bent is het zo weer af. (bij jou). Begint de ellende weer ovwernieuw :-)).

8:38 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

OH TIjm,
hoe herkenbaar! Wat een frustratie!
Leg het eerst weg en start desnoods met een paar "tussendoor" sokken.
overigens, is het nog geen tijd voor de Clapotis, de mijne vordert gestaag...
succes met het probleem, lees vanavond wel wat je gaat doen, en anders maar flink bloggen.

9:15 a.m.  
Blogger Saskia said...

Ik begrijp HE-LE-MAAL wat je bedoelt....
kijk maar:
http://sasknitsitagain.blogspot.com/2006/08/focus-honey-focus_24.html

10:03 a.m.  
Blogger Unknown said...

hahahaha, heel herkenbaar. Mijn oplossing (die soms werkt..):
Juist niet gaan breien.

10:57 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel herkenbaar!!!
Twijfelen ken ik ook al te goed....zal bij elkaar horen.
Als er geen klik is kun je beter stoppen!!!
En steeds maar weer opnieuw uithalen en twijfelen en weer opnieuw beginnen....om gek van te worden!!

5:40 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

zeg vertel 's... ben je soms bijna jarig?
(met andere woorden, ben je een weegschaal? zeg alsjeblieft ja, ik vind het fijn als sommige van mijn ideeen steekhoudend blijken :D )

9:49 p.m.  
Blogger fam Sollie said...

O zo herkenbaar....en ik ben niet de enige... alhoewel ik het voorlopig maar bij sokken laat, maar toch, voor wie en welke wol zal ik dan nemen???
Maar het worden vast erg mooie wanten zo te zien..

groetjes Lucie

11:18 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

joh, volgens mij is dat menselijk!

11:51 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tsja, ik zou zeggen.... jij bent een weegschaal!

1:21 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Been there, done that...
;o)

1:17 p.m.  

Een reactie posten

<< Home