maandag, oktober 02, 2006

Stoplap en andere zaken


Vandaag twee foto's van een handwerkje van mijn moeder. Deze lapjes moest ze eerst breien en vervolgens gaten in maken. Zo kon ze leren hoe ze kon stoppen en mazen. Het is een erg grappig werkje. Ik wil het nog wassen en stijfen maar durf het niet zo goed omdat ik bang ben dat het rode garen afgeeft.














Vandaag is mijn vrije dag van het werk, maar hij staat alweer helemaal vol geboekt met vanalles wat ik nog moet doen: Kasten in de voorkamer opruimen, mappen van het onderzoek ordenen, de zolder stofzuigen, huishouden algemeen, douche soppen, Sampler M bijbreien, me verdiepen in de ABCtjes en zo kan ik wel door gaan. Weer veel te veel voor zo'n dag en dan wil ik ook nog uitgebreid naar de tuin, ondanks het stormachtig weer.

Mijn zoon heeft iets heel handigs geinstaleerd op mijn computer. Het is iets van Blogger en het is een startpagina. Nu kan ik meteen zien welk blog iets nieuws heeft toegevoegd en heof ik niet al mijn favoritieten bijlangs. Scheelt weer veel 'kostbare' tijd.

11 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Joh, je moeder heeft echt 'waardevol' spul gemaakt. Deze is ook weer geweldig.
Iets dergelijks, maar kleiner heb ik nog zelf moeten maken in de jaren 60. Ik durf je geen was advies te geven.
Wat een werk, dat is niet voor 1 dag maar voor een maaand :-)). Succes !!!

11:27 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

die startpagina is zeker alleen voor de blogger weblogs?
Leuk dat je toch meedoet met abc plan, heb je al gekeken in het clubhuis van Berthi, er zijn meer die het ook leuk vinden dat je je hebt aangemeld ;)

3:40 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

en nu ga ik verder 'prutsen' aan m'n abc en m'n Sampler M, bij patroontje 4, maar: elke dag een draadje maakt een hemdmouw in het jaar!!!

3:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Grrr..., soms heb ik zo'n hekel aan Blogger...
Had ik een heel uitgebreid verslag over wassen van oud textielwerk, en RSS getypt... WEG!!!
GRRR!!! :oP
2e keer, weer niet, 3e keer, weer (nog steeds) error bericht en er wordt aan gewerkt…

OK..., weer een poging… gelukkig dat ik vanaf poging 2 de boel heb gekopieerd…

In 't kort...

@Tijm,
Testen, testen!
Kijk of er een draadje rood aan de achterkant zit dat je misschien kunt afknippen, test met dit friemeltje en een stukje wit keukenpapier.

@Zusje,
Het kan ook met andere weblogs, Jelmer kan je vast helpen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/RSS

HTH
:o)
zo..., en nu nog een keer proberen te plaatsen...
;o)

Aha, het ziet er normaler uit...
misschien gaat 't nu lukken...

8:15 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Laat ik nu hier ook een gebreide lap hebben en daar moest ik op leren mazen! alleen hoefde ik er geen gaten in te knippen. Hij hangt bij mij aan de wand. Ik denk dat ik ongeveer een jaar of negengeweest zal zijn toen ik hem maakte. jaren 50/60 Succes met je boeken uitzoeken en je onderzoek.

10:50 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat verzonnen ze vroeger toch allemaal!

Die bloglines onthoud ik! Scheelt inderdaad tijd!

Kan jouw zoon misschien ook iets vinden op het gemis aan categorieën bij blogger?

11:01 p.m.  
Blogger Unknown said...

Tsja, ik heb bloglines nu ook geprobeerd, maar ben halverwege het lidwordt programma afgehaakt.. ik ben een stommie..

12:30 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Waarom zou je het wassen? Het hoeft toch niet kraakhelder te zijn. De ouderdom mag je er best vanaf zien. Wat ik op 18 november laat zien, is geen van allen gewassen.
Juul zal heerlijk gruwen!!!:))

12:42 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

@Berthi,
Gelukkig ben ik nu voorbereid, dank je voor de waarschuwing.
;o)

1:54 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

mooi hoor, dit 'oude' handwerkje van je moeder.
en als je dan nagaat dat ze dit als klein meisje gemaakt en gestopt heeft?.....
ik zie het mijn meisje van 7 nog niet doen, laat staan dat ze breidt:)
wel al geprobeerd, maar het geduld is er nog niet.
na de foto 'tig' keer te hebben bekeken, kwam ik pas tot de ontdekking dat er ook met wit gestopt is.
ik dacht al , waarom maar aan 1 kant stoppen?!

8:02 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel mooi en waardevol zeg!!!
Wees er zuinig op!!! En inderdaad ik zou het zeer zeker niet wassen!!!! Lekker zo laten!!!
Fijne dag en hoeveel uur heb jij in een dag!!!

10:35 a.m.  

Een reactie posten

<< Home