zondag, oktober 01, 2006

Boeken en onderzoek

Door een tip van Saartje ben ik gister in het bezit gekomen van het prachtige boek: "Folks shawls" uit de serie Folks Books van Interweave Press.
Hij stond bij de Sleghte waar ze hem gezien had en hij stond er gelukkig nog toen ik er kwam.
Het boek bevat prachtige patronen van omslagdoeken uit divere landen. (Bedankt voor de tip Saartje!!!)

Op de Boekenmarkt in Leeuwarden vond ik nog een leuk ABC boekje met 97 verschillende alfabetten. Zoiets kan ik dan niet laten liggen.

Voor mijn werk ben ik bezig met een onderzoek. Dit kost heel veel tijd en energie. Het gebeurd het meeste in eigen tijd, daar de werkgever geen tijd en geld beschikbaar kan en wil stellen, terwijl ze aan de andere kant onderzoek erg toejuichen ("Het is zeer belangrijk en we stimuleren het graag, maar het mag ons niks kosten"). Omdat het onderwerp mij erg boeit, ik graag wil blijven ontwikkelen en het vak wil blijven professionaliseren, heb ik besloten toch door te gaan met het onderzoek.
Maar ik merk dat ik het handwerken zo leuk vind dat ik in mijn vrije tijd toch vaker daar naar grijp dan naar mijn onderzoek. Ik heb mezelf daarom dit weekend streng toegesproken en besloten meer tijd te gaan besteden aan het onderzoek. Dat houdt ook in dat ik vanaf nu minder berichten ga plaatsen op mijn blog. Ik vind het heel jammer maar ik moet keuzes maken.
En over het ABC........ eigenlijk kan het er niet bij (baal,baal).

12 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!!! Ja, toch.

Voor werk moet je inderdaad ook tijd vrijmaken!! ;o)

Misschien ooit, als het weer wat rustiger is.... een klein abc-tje borduren!!!

Succes met je onderzoek en echt leuke boeken gekocht!!!

9:16 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm, mooi dat je dat doet joh. En uiteindelijk zal dat je ook de voldoening geven net als handwerk, misschien wel meer!!!

Wij hebben tegen beter weten in je overgehaald en dat was leuk. Maar jij maakt de keus hoor !!!!

Prachtig breiboek en abc boekje, die koester je lekker tot je er tijd voor hebt. En een ontspannen breiwerk, zonder streefdatum, op de pen voor de toch nodige ontspanning tussendoor!!!

Veel succes en wij staan naast je in je beslissing !!!!

10:01 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

het is vast heel bevredigend om na dat je tijd aan je onderzoek hebt besteedt heerlijk de pennen ter hand kunt nemen, nog even een paar pennetjes breien.
doe wat je moet doen, famke!

10:32 a.m.  
Blogger Unknown said...

Onderzoek is ook leuk, vooral als het om een boeiend onderwerp gaat. Maar wel een beetje raar dat je werkgever er geen geld voor over heeft (zacht gezegd). Eigenlijk begrijp ik het niet goed: je moet iets doen voor je werk, maar je wordt er niet voor betaald?
In elk geval: zoals Marijgje ook al zei, na je onderzoek nog even wat pennetjes breien!

10:44 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Keuzes maken blijft lastig, maar je ontkomt er niet aan.

Heel veel succes met je onderzoek!

Mooie boekenvondst bij de Slegte!

11:45 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

en toch Tijm, mis ik je naam wel bij de lijst abc projecten op Berthi haar log...
Het hoeft niet groot te zijn, ik ben ook met één bezig en heb er veel plezier aan, ook om mee te doen! (moes ik ff kwijt...)

8:05 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Als je iedere dag, ter ontspanning, één letertje borduurd...
Dan heb je binnen een maand: een ABC!!!
;o)

Sterkte met je onderzoek, en lekker doen wat je zelf fijn vindt om te doen hoor!!!

Wij "plagen" graag een beetje...
(over 't ABC...)
:o)

10:57 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

... dat moest natuurlijk leTTertje zijn...
;o)

10:58 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm, keuzes maken is en blijft soms moeilijk. Maar om in je werk verder te ontwikkelen, is ook belangrijk. Succes met je onderzoek. Hopelijk zien we toch af en toe iets nieiuws op je log!

11:51 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind het zo leuk dat je mee gaat doen. Vandaag je vrije dag !!?? Een paar uur onderzoek en dan een kopje thee/koffie/sapje met een letterje of pennetje handwerken :)))

8:38 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel goed dat je meedoet!!!
Doe rustig aan...
Laat je niet gek maken....
En een fijne dag!!!

9:05 a.m.  
Blogger Elske said...

Hoi Tijm,

Mooi boek dat van die folk shawl.
Heb je dat bij de Slegte in Leeuwarden gekocht?
Zo ja, ik ( geboren en getogen in Leeuwarden, maar ge-emigreerd naar Arnhem) wist niet dat er een de Slegte in Leeuwarden zat.
Ik zal mijn man meteen hier naar de winkel sturen om te zien of ze het hier ook hebben. De collecties verschillen nog al eens per winkel heb ik gemerkt.

Groetjes, Elske ( d.post@chello.nl)

5:32 p.m.  

Een reactie posten

<< Home