vrijdag, september 29, 2006

ABC.........

... van mijn Moeder.
Op de logs van haar en zij en anderen kom ik het project van ABC borduren regelmatig tegen. Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik daar niet aan mee mag doen omdat ik al zoveel UFO's heb liggen en er meer in het leven is dan handwerken. Toch jammer.

Mijn moeder heeft me een tijd terug een aantal van haar school handwerkjes gegeven. Onder andere dit prachtige merklapje. Ze maakte het als 11 jarig meisje in 1947. Vlak na de oorlog, wat een geschiedenis.
Fijn dat mijn moeder en ik samen en ook met mijn zusje er nog zo van kunnen genieten, van dat handwerken en het gezellig samen zijn.

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

He wat leuk. Dat is nog een 'echte'. Al zijn het naoorlogse kleuren. Maar dat maakt het juist zo charmant.
Leuk deze datum erop!!!

En moet jij het niet door midden knippen, met zusje ieder de helft :-))). Zo ging dat toch vroeger !!??

8:57 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

29.9.1947 - 29.9.2006
Prachtige keuze voor vandaag,Tijm!

Weet je wat ik zo bijzonder vind aan dit Abc? De kleuren. Zelden zie je deze combinatie. Wees zuinig op dit bijzondere lapje, blijf het lang koesteren en geef het weer door aan je kinderen. Dit moet in de familie blijven!!!!!!!
Heb je het verhaal van dit Abc wel opgeschreven?

@zij, het doormidden knippen gebeurde op Marken!:)

11:02 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

O Berthi, pfff gelukkig, ik was al bang :-)).

12:10 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel bijzonder!!! Houd het in de familie hoor!!!
Wat heerlijk dat jullie dit samen kunnen delen...LOL...ik bedoel dus niet het doormidden knippen hoor!!

ZIJN ZE GEK IN MARKEN OF ZO!!!

1:06 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuk!
Zo ABC..., je toch nog met ons mee...
... maar je kunt nog steeds een (klein) eigen abc-tje maken hoor...
;o)

Oh, en... en berg ajb alle scharen goed op!!!

@Marian'ne, FOEI!
;o)

1:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hahah door de midden knippen!!!
nou nee, dat moeten we maar niet doen, hè Tijm! m'n handen jeuken nog steeds om mee te doen met Abc. Ik heb een paar leuke patronen opgezocht. 'k zal ze op m'n log zetten...

4:46 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Goh Tijm, wat leuk dat jullie dat van je moeder hebt gekregen.Zij borduurde het in het jaar dat ik geboren ben! Wees er maar zuinig op.

10:57 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat goed dat het zo goed bewaard is gebleven ! en ontzettend leuk !

10:39 a.m.  

Een reactie posten

<< Home