zondag, oktober 22, 2006

Leuke actie

Bij de breiwinkel waar ik mijn sokkenwol vaak haal zag ik het volgende foldertje liggen.

Het roept op om 'mutsjes' te breien voor over de doppen van smoothies. Ik heb deze zomer eerder deze doppen gezien op internet. Ze werden toen erop gezet om de jeugd in Engeland aan het gezonde drinken te krijgen, maar ook voor dezelfde actie als die nu in Nederland plaats vindt.
Er actie gevoerd om geld bij elkaar te krijgen om kerstdiners voor eenzame ouderen te kunnen bekostigen.

Ach, iedeeen heeft wel restjes over en een mutsje is zo gemaakt met de beschrijving op de folder.

17 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Is dat voor Hollandse ouderen.
Bij Yvonnep heb ik het een keer gezien en dat was ook voor ouderen dacht ik.

Grappig dat er toch weer handwerk aan te pas komt.
Wel weer een omweg om wat goeds te doen, anders zijn de mensen niet meer te motiveren tegenwoordig, lijkt het wel.
wel leuk al die mutsjes, ook weer zoveel variatie in te brengen !!!.

10:42 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik zag ze bij yvonnep op haar blog. Ze zijn erg grappig!

12:08 a.m.  
Blogger Unknown said...

Hoi Tijm, veel plezier op Madeira!

12:27 a.m.  
Blogger Unknown said...

Oh en ik vind de gebreide nutsjes actie erg leuk!

12:29 a.m.  
Blogger Saskia said...

leuk joh! Erg schattig en ook leuk voor Barbies.

9:13 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

hele leuke actie.
ik hoop dat ze er veel van verkopen.
dit soort samenkomen is voor oudere mensen met weinig contacten heel belangrijk.
en er zijn heeel veel mensen die bijna geen contacten hebben.
ik heb er 5 gemaakt en die gaan vanmiddag op de post.
wie doet er mee?

11:29 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel schattig die gebreide mutjes en nog een goed doel ook!!
Zeer grappig!!
:o)

8:13 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Breien is niet m'n sterkste kant, wel hebben we al meerdere keren meegeholpen bij een kerstdiner voor ouderen, en we geven nog steeds een geldbedrag.
Dat komt toch op 't zelfde neer.
Via de muts(jes) maakt 't geld een omweg, die voor mij gewoon te lastig is.

...maar misschien probeer ik 't patroon wel eens...hmmm
;o)

6:33 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja Juul vind ik ook.
Rechtsreeks schijnt niet interessant te zijn !!

7:57 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

@mm,
maaaaaaaar voor niet breisters zijn die mutsjes wel een leuke aankoop, voor in de kerstboom of op 't hoofd v.d. pop, en alle kleine beetjes helpen...

pssst...
Ik zag dat 't patroon niet zo "moeilijk" was...

oeps... als mm. dat nu maar niet gelezen heeft...
Ik heb m'n breiboek van SnB dit weekend weer eens opgegraven...
oeps... als mm. dit nu ook maar niet gelezen heeft...
* rent weg *
;o)

ps... om op de SnB dag een handtekening in te laten zetten...
LOL

3:18 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

lijkt me niet moeilijk, maar als iemand de beschrijving in het Nederlands heeft, hou ik me aanbevolen ...

6:17 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

hij staat er toch in het nederlands.
op de foto klikken???????

7:13 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

hij staat er toch in het nederlands.
op de foto klikken???????

7:13 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

OOOOOOOOOOH wat stom van me (ik schaam me diep !!!)

8:02 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

...of op acties in de tekst klikken!
;o)

2:22 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

@Tijm,
die paarse linkjeskleur valt niet zo goed op denk ik...
;o)

2:24 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een leuk idee zeg. Ik heb er meteen eentje gemaakt en in mijn log gezet. Goede actie hoor.

10:47 a.m.  

Een reactie posten

<< Home