woensdag, november 25, 2009

Veilig terug

Mijn moeder is na een reis van 3,5 week door Nieuw Zeeland weer veilig terug.
Ze heeft beide hoofdeilanden van Nieuw Zeeland van noord naar zuid bekeken en heeft het fantastisch gehad!!
Het bezoek van onze breivriendin KiwiEllie was ook erg leuk geweest.

Als grote verrassing voor mijn zus en mij, nam ze prachtig garen mee!
Het is echt Nieuw Zeelands garen: Supreme Possum Merino, Premium Quality, NZ Made Yarn.
Dit houdt in dat het voor 50 % bestaat uit Marinowol, 10 % zijde en 40 % Possumvacht.
Het is superzacht en ze heeft 3 schitterende tinten uit gezocht.
Ik ga er eerst zalig naar kijken en steeds even strelen. Daarna tentoonstellen op mijn dressoir en dan eens heel goed nadenken wat voor bijzonders er ik van ga maken.
Voor zichzelf heeft ze van dit materiaal een trui gekocht en voor schoonzus prachtige handschoenen.

Dat was nog niet alles, na heel veel ander kadootjes voor schoonzonen, kleinkinderen en buren, kwamen er ook nog 2 bollen sokkengaren voor mijn zusje en mij tevoorschijn!
En ik kreeg zelfs nog een schitterend snijplankje van KiwiEllie, die gemaakt is door haar man. Wat een verwennerij!!



13 Comments:

Anonymous annita said...

Altijd weer een goed gevoel dat ze veilig terug zijn. Ze hebben vast een superreis gehad. En dan van die heerlijke wolletjes, ben benieuwd wat het gaat worden.

7:24 p.m.  
Anonymous froukje said...

hahah: jij was eerder met bloggen!

8:56 p.m.  
Blogger MariekeStAALSMID said...

jee, naast mooie verhalen neemt je moeder prachtig garen mee, super hoor en de kleuren lijken op de foto helemaal goed!

9:26 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Wat fijn dat je moeder veilig terug is! En met zulke mooie spullen; ziet er super uit. En erg bijzondere bestanddelen met die possum.
Wat maakt Lex ook mooie dingen zeg. Dat tafeltje in zijn logo is erg mooi en prachtig gemaakt.

9:12 a.m.  
Anonymous Marijke said...

Wat fijn dat ze er weer is. Nu genieten van alle verhalen en foto's en natuurlijk het garen. Bijzonder zeg. En echt jouw kleuren.

10:47 a.m.  
Anonymous hannah said...

Wat zijn jullie verwend zeg. Heerlijk dat je moeder weer veilig thuis is.

2:26 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb dezelfde wol meegenomen uit new zeeland vorig jaar! En ook nog dezelfde kleur(paars)!!
Wat een toeval, lekker zacht he? Ik heb er handschoentjes van gemaakt en heb nog over voor nog iets.
Ben benieuwd wat het gaat worden!

Groetjes marion

3:11 p.m.  
Anonymous Siem said...

Wat fijn te weten dat je/ jullie moeder weer veilig terug is en wat een mooie kado's heeft zij voor jullie meegenomen.

10:06 p.m.  
Anonymous Jolanda said...

Wow, wat een garensnoepreis!

8:56 p.m.  
Blogger Overstap said...

wat leuk om te lezen!!!!

6:03 p.m.  
Anonymous lous said...

Heerlijk dat je moeder weer veilig op Friese grond terug is, met mooie dingen voor jullie allemaal en vast veel verhalen. Veel plezier met de napret.

10:15 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Wat een leuk verhaal weer en wat leuk dat het zo klikte met kiwiellie! Mooie wol, echt lekker winters.

11:02 p.m.  
Blogger baukje said...

Ziet er prachtig uit... Ik doe dat ook altijd met nieuwe dingen, in de boekenkast zetten om naar te kunnen kijken!

7:47 p.m.  

Een reactie posten

<< Home