zaterdag, oktober 31, 2009

Uitzwaaien

Vandaag heb ik mijn moeder uitgezwaaid. Ze gaat voor 3,5 week op een rondreis door Nieuw Zeeland. Ik vind het heel knap van haar, dat ze hier zo instapt en er gewoon voor gaat.
Het gevaar van in mijn geboorteplaats zijn, is dat ik dan altijd naar de LYS wil. Echt, ik heb helemaal niks nodig op garengebied, maar als ik er ben en de winkels zijn open, dan MOET ik even naar de Pinguinwinkel van Dini (en Bianca).
En dan bedenk ik wel iets wat ik nodig heb.
Omdat ik nog helemaal niet genoeg tassen heb (ahum...) en omdat ik nog een blauwe winterjas wil maken of kopen en daar natuurlijk een bijpassende tas bij wil dragen, ben ik thuis gekomen met 10 bollen viltwol.

Ma zal een hele boeiende en mooie tijd hebben in het land Down Under. Ze zal enorm veel zien van het land, maar zal ook voor mijn zus en mij op zoek naar mooi echt Nieuw Zeelands garen.


12 Comments:

Blogger Unknown said...

Mooie blauwe kleur, leuk dat je helemaal van de tassen bent. Nu nog op zoek naar een jas.

6:43 p.m.  
Anonymous Bianca said...

Hahahah,
Er zijn meer mensen die zeggen dat ze naar Dini gaan, misschien helpt het bij hun ook als ik zeg dat ze nu toch echt bij Bianca zijn :P

8:00 p.m.  
Anonymous Jolanda said...

Tassen? Dat is toch één van de eerste levensbehoeftes?

8:38 p.m.  
Blogger Ammerins said...

Ze gaat vast enorm genieten! Mijn moeder heeft het vorig jaar gedaan en het was geweldig! Maak je geen zorgen ;)
En die tas wordt vast ook erg mooi!

1:32 a.m.  
Blogger Overstap said...

wat bijzonder dat je moeder dit doet!!! Ze is net zo'n bikkel als jij denk ik..

5:50 p.m.  
Anonymous froukje said...

Mooie kleur zeg! En nog 23 nachtjes en ma is weer thuis.

8:03 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Spannend hoor, een reis zo ver weg. Het is daar zomer, dus ze zal het er enorm naar haar zin hebben denk ik.
Wordt het weer een suzy of ga je voor een heel ander model?

9:23 a.m.  
Anonymous giny said...

Hallo, wat je moeder in Nieuw zeeland ook kan kopen, is possum garen, dat word gemaakt van de haren van de possum. de possum is in nieuw zealand gekomen via australie, hij hoort er dus niet en men is er ook niet blij mee, hij eet veel vogelsoorten en inheemse planten, maar het garen, veelal een kombi van possum en merino schijnt heel erg zacht en mooi te zijn. Ik hoop binnenkort via een ravelry vriendin uit nieuw zealand hiervan ook iets te krijgen
als je googled op possumyarn vind je wel wat ik bedoel

9:55 a.m.  
Blogger MariekeStAALSMID said...

Moeilijk moment denk ik, je moeder uitzwaaien. Ze gaat vast enorm genieten, fijn dat ze nieuwe dingen gaat zien!
Heeft Dinie viltwol? oe, ik ga komend weekend even sneupen, mooie kleur heb jij gekozen, echt blauw.

10:27 a.m.  
Anonymous lous said...

Wat spannend voor je moeder, ik hoop dat ze een goeie en leuke reis zal hebben.

11:38 p.m.  
Blogger Saskia said...

ben je mailadres kwijt... in reactie op jouw reactie: haha, zo grappig, een vriendin zei laatst tegen me; 'Dus eigenlijk wil jij de Jamie Oliver van het breien zijn...?' En ja, dat zou leuk zijn, maar the master himself is me voor... wow!
groetjes!
ps je bent trouwens weer lekker bezig, mooi hoor!

9:35 a.m.  
Anonymous Marianne P said...

Wat een prachtige blauwe kleur! En ik vond je groene tas ook al zo mooi. Ik ben zelf ook bezig met een tas van wol van dat merk en wil graag weten waar je het hebt gekocht, ik in Almere.

3:16 p.m.  

Een reactie posten

<< Home