dinsdag, september 22, 2009

Oerol en NewYork

Een collega van mij is naar New York. Op zich al erg leuk, maar voor haar wel heel speciaal. Een schilderij van haar wordt er geexposeerd!
Wat wil het geval; op Oerol deed ze mee aan een samenwerkingsproject waarbij schilderijen op palen aan de vloedlijn werden gezet. En juist dit project, met nog een paar anderen, is naar New York om luister bij te zetten aan alle festiviteiten daar.

Omdat ze mijn tasjes altijd zo leuk vind en als een welkomthuis verrassing, heb ik er een voor haar gebreid. Het staat nu op haar buro te wachten tot ze terug is van de trip.
Met een appeltje, leuk als kleurcontrast, maar ook om nog even terug te denken aan de reis, terwijl ze weer werken moet.

De strepen staan voor de strepen in zowel de Fryske als in de Amerikaanse vlag. Op de ene kant heb ik pompeblêden geborduurd en aan de andere kant sterren.

19 Comments:

Anonymous Jolanda said...

Wow, wat een prachtige kleurencombinatie.

De tas is niet alleen mooi, maar ook het verhaal erachter.

8:03 a.m.  
Anonymous Marijke said...

Dat is echt een fleurig, kleurig welkom-thuis voor haar. Wat heb je dat weer leuk bedacht en gedaan. En vooral dat ene detail: het ene hengsel in een andere kleur dan het andere. Leuk!

8:13 a.m.  
Blogger Annelyse said...

Zie ... breien is helemaal niet saai en bomma. Dit is echter wel met stip het leukste gebreid tasje dat ik ooit gezien heb. Heb je dat met speciale wol gedaan? Patroon toevallig niet van internet gehaald, want ik ben geïnteresseerd

8:35 a.m.  
Anonymous Siem said...

Wat een prachtig cadeau voor haar en inderdaad heel bijzonder om op die manier in New York te komen.

8:54 a.m.  
Anonymous annita said...

Super, die knalt er lekker uit!!

9:43 a.m.  
Anonymous hannah said...

Mooi!! Wat ben jij toch gul met je maaksels.

7:02 p.m.  
Anonymous Lous said...

Wat en geweldige tas, en met het appeltje erbij is het gewoon een kunstwerk.

11:19 p.m.  
Blogger tientje said...

Is dat lief. De tas is heel mooi. Niet mijn kleuren, maar wat een leuke idee.

1:42 a.m.  
Blogger Unknown said...

ja leuk! die tas doet het eigenlijk bij iedereen goed mooi

9:00 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Heel subtiel, dat pompebled! Maar hartstikke mooi! En een lekker appeltje. Heb je op Ravelry de applecozy wel eens gezien? Die is ook gehaakt. Een appeljasje met een knoopje!

9:16 a.m.  
Blogger dominiqueknitting said...

ze zal zich direct terug welkom voelen! En dat pompebled heb ik even moeten googlen. Ik leer altijd iets bij...

11:54 a.m.  
Anonymous froukje said...

prachtige tas!

3:10 p.m.  
Anonymous Anje said...

Wat een lief en mooi "Welkom thuis" cadeautje Tym!

7:27 p.m.  
Blogger Annelyse said...

Ik heb nog een klein vraagje, kan je alle wol gebruiken om te vervilten of moet je op iets speciaals letten. Mercikes

6:28 p.m.  
Blogger Unknown said...

Wat ontzettend attent van je! Zorgen jullie altijd zo goed voor elkaar op je werk? Leuk!

10:33 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat een leuk tasje. Mooie kleuren en zo lekker wollig. Mooi gedaan! en je foto is prachtig met het appeltje erbij

marcella
nuttigenfraai.web/log.nl

3:02 p.m.  
Blogger Wilbert Schouten said...

Die tas is so cool! Wat voor garen/patroon heb je gebruikt?

10:15 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Oh wat lief weer in rood met roze, heerlijk. Ze is er vast blij mee.

11:05 p.m.  
Blogger Annelyse said...

ik ben dit eigenste moment ook zo'n tas aan 't breien. Bedankt voor de tips. (ik laat het resultaat wel zien ... als het een beetje op iets trekt ;-)

11:09 p.m.  

Een reactie posten

<< Home