maandag, september 07, 2009

Afhaken of af haken.....

Afhaken of af haken, dat is de vraag (vrij naar Shakespeare). Ik had mezelf beloofd om het blauwe garen op te maken en dan te stoppen met de Delftsblauwe plaid. Dan zou hij af zijn. Ik ben er al vanaf 8 juli nonstop mee bezig (nou ja, ik doe nog van alles er naast, maar als ik handwerk dan is het alleen met dit project) en vind mezelf erg knap dat ik zo'n groot project vol hou.
Toch bekruipt me nu een beetje het gevoel, dat ik graag eens wat anders op wil pakken, maar dat mag alleen als de plaid af zou zijn. Ja, ik ben nu streng voor mijzelf, want ik wil beslist niet dat dit mooie project, wel eens waar een met een lange adem, een UFO wordt.
Nu het garen op is, zou dit het moment moeten zijn van "Joepi, het is klaar, wat is hij mooi geworden" en van "Yes, nu een ander project".
Maar zo voelt het niet. Ik vind hem erg mooi geworden. Ben er blij mee en ben er nog lang niet op uit gekeken, maarre.................de maat, die bevalt me niet.
Hij is mooi breed, kan prachtig over het bed heen gelegd worden, maar juist doordat hij zo breed is, lijkt hij aan de andere kant ook erg smal. En dat kriebelt, geeft een rot gevoel en roept vragen op.
Zal ik afhaken en hem gewoon zo laten, of zal ik er garen bijkopen en hem, voor mijn gevoel, echt af haken?
Hij mag eerst even mooi liggen wezen in de bedstee. Ik ben stiekem (ja wat is stiekem) met wat anders begonnen (stttttt, niks zeggen, maar het is weer een plaid en nee, ik ben niet gek! : ) ).
Ps.
Ben vanmiddag erg dapper naar de LYS gegaan en heb weer 4 bollen blauw gehaald en 2 bollen wit. Ja, nu ik zover ben wil ik hem, zei het met even een tussenproject als afleiding, qua maat meer kloppend maken. Wish me luck!




19 Comments:

Anonymous Anoniem said...

JAA GEWELDIG! Daar kan ik heerlijk onder slapen! En hij is lang genoeg! Zucht, het is ook nooit goed he ;)

meisje van de delfts blauwe kamer

5:47 p.m.  
Anonymous wilma nooij said...

ik ben blij dat je nog garen hebt gehaald, ik zou inderdaad nog even verder gaan. succes!!!
groeten wilma

6:30 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ik wilde al afhaken roepen maar je was me voor ;) Goed dat je nog even door gaat, straks als ie af is ben je er nog blijer mee. Ik vind hem super! ( ook al mag er nog best een stukkie bij)

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

7:22 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

oeps, schrijf ik afhaken nog aan elkaar ook :( dom van mij
marcella

7:23 p.m.  
Blogger Ammerins said...

Af haken!!! Moooooooooi!

7:50 p.m.  
Blogger MariekeStAALSMID said...

prachtige titel!
Snap wat je bedoelt, en ja als je gevoelsmatig nog verder wilt, zou ik toch verder gaan.....dan ben je echt tevreden! Marijgje

8:17 p.m.  
Anonymous Jolanda said...

You can do it. Het is net zoiets als bij de marathon, je bent nu op het 30km punt. Jouw lichaam begint te protesteren. Maar heb moed, houd vol. De overwinning smaakt meer dan zoet!

9:44 p.m.  
Anonymous hannah said...

Goed van je dat je nog even door zet. Leuke woordspeling trouwens 'afhaken'.

10:41 p.m.  
Anonymous froukje said...

Wish you luck! Wat wordt hij moooooi!!!!

10:53 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wish you luck, goed dat je katoen bij hebt gekocht.
Hij is mooi, maar als ie af is is hij prachtig.
denk ik of hoop ik
that's the question
;)
Aagje

12:04 a.m.  
Blogger Overstap said...

Gewoon doorhaken Herma!!!! en als je deze bollen weg gehaakt hebt...is het vast prima....

6:34 a.m.  
Blogger Elske said...

Afhaken dus !!!
Hij wordt prachtig, vooral in de bedstee-setting.
Gun jezelf een "sprei-sabbathical", maak even wat anders tussendoor en doe dat evt.na elke rij rozetjes die je af hebt......
Het is maar een suggestie.

9:21 a.m.  
Anonymous Marijke said...

Go, Tijm, go! Je ben wel een doorbijtertje zeg, maar wat zullen jij en het meisje van de delfts blauwe kamer tevreden zijn als hij echt he-le-maal af is.

10:41 a.m.  
Blogger dominiqueknitting said...

Bij grote projecten is er vaak zo'n punt van 'no return'. Je hebt gelijk - doorzetten en afhaken!

1:16 p.m.  
Blogger Mariella said...

Goed hoor, moedig. Rustig aan, hij komt vanzelf af, en dan ben je er toch gelukkig mee :-)... Succes met de laatste loodjes!

5:21 p.m.  
Blogger Unknown said...

neem alsjeblieft even pauze voordat het echt een obsessie wordt! Maar verder afhaken is zeker een goed idee.

3:42 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Knap hoor,afhaken het wordt prachtig susses.
Geer,

5:00 p.m.  
Anonymous Ingrid. said...

Gezellig log om te lezen . Mooi haak werk !
Goed weekeinde , groetjes van Ingrid.

11:54 a.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Ja afmaken, dan ben je straks echt heel blij

11:24 p.m.  

Een reactie posten

<< Home