zaterdag, augustus 08, 2009

Afleiding

De Delfsblauwe plaid vordert gestaag. Met dit hete weer is het een prettig project om aan te werken, omdat ik er voor kan kiezen om op het heetste van de dag, de kleine rondjes te maken en 's avonds de plaid op schoot te nemen om ze er aan te haken. Om het overzicht te houden maak ik de kleine rondjes eerst met veiligheidsspelden vast aan de plaid.

Ondanks dat het heel leuk is om te doen, begint de motivatie om door te gaan wel wat af te nemen. Ik ben op de helft, maar begin mijn zin er een beetje af te krijgen.
En dan gooit Tijmman ook nog roet in het eten, door van de bibliotheek een zalige 'zomersgemak' (= makkelijk weg te lezen)roman mee te nemen. Het speelt zich af in Cornwall en in veel plaatsen ben ik zelf geweest. Echt een in-een-ruk-uitlezen-roman.
De tuin is al op weg naar de herfst dus over het hoogtepunt heen, maar de vlinderstruik staat nog lekker te geuren en trekt vele verschillende vlindersoorten aan. Ook een afleidende factor bij het haken, want het blijft boeiend om naar al dat gefladder te kijken.


Elk jaar komt om deze tijd een egel in onze tuin scharrelen. Of het dezelfde is weet ik niet, maar het is wel gezellig. Hij/zij krijgt altijd wat kattenbrokjes en scharrelt zelf tegen de schemer slakken op. Altijd handig. Overdag woont de egel onder een houtschuif die tegen de schutting staat en half begroeit is met klimop.


P.S. De fysiotherapeut heeft me weer aardig te pakken gehad. Twee zeer pijnlijke plekken waar de SI gewrichten zitten. Maar het is 'voor het goede doel'moet ik maar denken.

11 Comments:

Anonymous froukje said...

Wat wordt je plaid toch mooi! Prachtig zo'n egeltje in de tuin, bij ons loopt sinds kort een klein muisje rond!

1:19 p.m.  
Blogger dominiqueknitting said...

Je hebt heel wat afleiding om naar te kijken in de tuin, terwijl je aan je deken werkt... Kan me niet herinneren dat ik nog zoveel vlinders op 1 struik gezien heb!

1:38 p.m.  
Anonymous Siem said...

Wat lief van Tijnman dat boek heb je inderdaad weer even wat anders te doen, fijn een man die weet wat je leuk vindt om te lezen!!

8:26 p.m.  
Blogger patricia said...

Dat deken wordt zo mooi, het zou zonde zijn als het niet afraakt. Neem dus van tijd tot tijd maar wat afleiding, zodat je daarna opnieuw vlijtig kunt verder doen

8:59 p.m.  
Anonymous Arja said...

leuk, je witte vlinderstruik - de mijne is paars. bij ons geen wilde dieren in de tuin, de rode kater zorgt daar wel voor.

1:28 a.m.  
Blogger José said...

Doe gewoon steeds een klein stukje van de deken als je er zin in hebt, dan is hij over een tijdje zomaar opeens af, en dan heb je echt iets heel moois gemaakt. Zeker met al die fijne afleidingen in je tuin moet dat lukken!

11:05 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Tijmman heeft toch het beste met je voor? Even je zinnen verzetten en gewoon lekker lezen. Jammer van de fysio, maar soms moet het erger worden om beter te zijn.
Hele dikke knuf en de deken is magnefiek! Echt heel bijzonder.

1:10 p.m.  
Blogger Helga said...

Goh, wat klinkt dat allemaal bekend. Ik herken het zo, ik ben zojuist zelf aan een redelijk groot project begonnen en dan halverwege komt die top van die berg waar je net even overheen moet. Maar volhouden meid want het is een pracht-werkstuk.
En niet meer naar de bieb gaan, want dat doet mij ook altijd de das om. Het kiezen wordt dan veel te moeilijk. ;-)
En misschien is het juist wel beter het boek eerst uit te lezen, even wat anders en daarna weer gewoon verder met je plaid.
Succes, Helga.

1:59 p.m.  
Blogger Unknown said...

wauw wat ben je al ver met de deken., mooi

10:18 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

je plaid wordt wel mooi, lekker doorgaan! dat boek zet ik op mijn lijstje. en wat een lief egeltje! Marijgje

8:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

He Tijm,

Wat vervelend dat je zo met je rug zit. Gelukkig mooi weer en genoeg afleiding zo te zien? Hopelijk is het snel beter en kun je zelf ook weer lekker rondscharrelen/alles doen wat je graag doet in de tuin.
Je deken wordt mooi! Ik herken het wel, maar het is zeker de moeite waard!!

Tot de volgende SnB avond (hopelijk? Lang niet gezien!)

groetjes Marion

4:44 p.m.  

Een reactie posten

<< Home