zondag, juni 21, 2009

Drie dagen Texel

Samen met mijn moeder, zusje en schoonzusje ben ik een paar dagen wezen uitwaaien op Texel.
Een bijzonder gezellig gebeuren met een zwart randje. Het is een jaar geleden dat mijn vader is overleden en op deze speciale dagen word je er extra mee geconfronteerd. Het is dan prettig om dicht bij elkaar te zijn, er over te kunnen praten en even uit het normale ritme van alledag te zijn. We hebben ons goed ingehouden en hebben geen impulsaankopen gedaan. Zelfs dit mooi garen hebben we kunnen weerstaan. Wel kwamen we vrouwen tegen die ook aan het breien waren, wat leuke gesprekken gaf.
Door de rust en niet hoeven te huishouden/tuinieren ed, had ik mooi de tijd om lekker te breien aan de Wolhemeldeken. Weer 2 lapjes klaar!
Overal waar we zaten pakten mijn zusje en ik ons breien op, wat wel wat bekijks gaf. Een echtpaar moest er erg om lachen en kwamen haast niet meer bij. Vreemd, want zo raar deden we niet. We werden door hen gefotograveerd, hebben zij ook een leuk verhaal voor het thuisfront.
Ik ben weer met twee nieuwe lapjes begonnen die ook even mochten uitwaaien.
En als je goed kijkt en er oog voor hebt, zie je overal mooie vormen, inspiratie voor breien en garens.



12 Comments:

Anonymous froukje said...

Wauw jij bent snel met je log! Mooie foto's!

4:03 p.m.  
Anonymous Siem said...

Wat heerlijk paar dagen Texel en wat fijn om zo samen te zijn in deze periode zodat je de herinneringen kunt delen, mooi.
Wat een mooie foto's heb je gemaakt een goede impressie van jullie verblijf daar op het, vast wel, winderige eiland!!

5:29 p.m.  
Anonymous hannah said...

Wat heerlijk om naar Texel te gaan en een goede manier om samen je vader te herdenken.

7:04 p.m.  
Anonymous Lida said...

Heerlijk een paar dagen naar Texel, samen zijn met deze dagen is fijn, zo heb je tijd voor elkaar.

8:03 p.m.  
Anonymous Jolanda said...

Wat mooi om het op deze manier te gedenken.

8:48 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Wat een heerlijke foto's! En fijn dat jullie bij elkaar konden zijn op zo'n goede plek.

9:57 p.m.  
Anonymous annita said...

Heerlijk Texel, ik kom er elk jaar wel een paar dagen.

9:47 a.m.  
Blogger MariekeStAALSMID said...

Heerlijk weekend voor je, dit is waar je familie voor hebt! Dikke kus.

9:44 a.m.  
Anonymous yvonnep said...

Wat is Texel fijn he...

12:19 a.m.  
Anonymous Ingrid. said...

Erg mooie foto's laat je zien ; jij hebt er duidelijk oog voor.
Fijne , zonnige dag , groetjes Ingrid.

10:48 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Heerlijk uit en doorwaaien. Soms moet het even>
Verschrikkelijk knap dat je de verleidingen hebt kunnen weerstaan.
Fijn dat je deken groeit, wanneer het kouder wordt, kan je er meteen onder liggen.

2:02 p.m.  
Anonymous Joke said...

Heerlijk eiland; ik kan me voorstellen dat je genoten hebt, en mooi om zo met elkaar je vader te gedenken.
Wat knap dat je je met aankopen hebt kunnen inhouden! Wel vreemd dat er kennelijk mensen waren die jullie breien in het openbaar erg komisch vonden ....

groet, Joke

1:07 p.m.  

Een reactie posten

<< Home