dinsdag, juni 02, 2009

Roomwit

Na een hele tijd wil ik weer beginnen met het breien van lapjes voor de Wolhemeldeken.
Ik had al veel lapjes af, maar ben op een gegeven moment blijven steken. Even geen zin, andere projecten tussen door. Maar nu kan ik er weer tegen aan, ware het niet, dat ik nu vergeten ben op wat voor pen ik de lapjes breide. Dus dat wordt weer een proeflapje maken. Van een tuinbuurman heb ik een prachtige vacht gekregen van een eenjarig schaap wat nog nooit geschoren was. Het is prachtige wol en daarom spin ik het rechtstreeks uit de vacht.
Met grote bewondering kijk ik naar plaatjes op het WWW bij mensen die al erg goed kunnen spinnen. Dat wil ik ook kunnen, dus elke avond zit ik een uur of langer te oefenen om het letterlijk en figuurlijk goed in de vingers te krijgen.
Mijn wens is om het goed te kunnen en een mooi garen te kunnen twijnen. Ook wil ik me gaan toeleggen op natuurlijk verven van de wol. Jee, wat is er nog veel moois te ontdekken en te leren!
Vandaag krijg ik van een collega een bruine vacht. Omdat ik nog veel op voorraad heb wil ik deze wel aan iemand geven die er belang bij heeft. Het is goede wol om mee te leren spinnen. Wie kan ik er blij mee maken ??
De natuur is nu op z'n moois vind ik. De rozen beginnen te bloeien, de groentes die gezaaid en verplant zijn slaan aan, vast planten beginnen te groeien en te bloeien.
Een van mijn rozen is deze roomwitte klimroos achter het huis. Vol met knop en steeds meer veranderen in een prachtige geurende bloem. Dit is rijkdom!!


11 Comments:

Blogger MoniqueB. said...

Wow, wat een mooie rozen.
Had je niet op Ravelry staan met welke pen je bent begonnen? Mooi garen!
Hoeveel blokken moet je nog hebben voor de deken af is?

9:47 a.m.  
Anonymous Marijke said...

Heee, dat ziet er al uit als een heel mooie draad. Je boekt flink vooruitgang. Prachtig, al die roomwitte dingen op een rijtje. Je hebt echt oog voor de wereld om je heen.

12:03 p.m.  
Anonymous Lida said...

Ik vind dat je al veel beter spint dan eerst. De draad is al prachtig gesponnen en het is zo, hoe meer garen je hebt gesponnen, hoe beter het gaat

7:13 p.m.  
Anonymous zusje said...

Wat prachtig dat je zo aan het oefenen bent, de draad is al mooi gelijkmatig (voor zover ik dat kan zien) Prachtige roos!

8:24 p.m.  
Blogger LMMCRL said...

De draad is prachtig, maar ik voel al kriebeltjes in mijn neus als ik er naar kijk.
Wat een mooie rozen, volgens mij heb je ook gouden tuinhanden.

10:10 p.m.  
Anonymous Siem said...

Tja dat spinnen, heerlijk en wat zijn je rozen prachtig en wat zullen zij lekker ruiken!!

11:57 p.m.  
Anonymous Jolanda said...

Oh wow, wat mooi. Spinnen is op dit moment voor mij een brug te ver. Ben nog steeds in innige omhelzing met de naaimachine. So many things to do, so little time

6:38 a.m.  
Anonymous yvonnep said...

Roomwitte wol en mooie witte rozen! Prachtig. Wat voor rozen zijn het trouwens?

12:25 p.m.  
Blogger Mariella said...

Hoi Tijm! Hoe bruin is de vacht? Ik ben nog op zoek naar een vachtje dat niet naar zwart neigt. Ondertussen doe ik ook niets anders dan spinnen en breien met roomwitte garens, lekker voldoenend in deze tijd waarin mijn hoofd te druk is. Laat maar eventjes weten, waarschijnlijk vertrek ik dit weekend nog naar het hoge noorden :-).

3:55 p.m.  
Anonymous MarianneP said...

Je spint een prachtige draad zo te zien. Ik wil het ook graag goed onder de de knie krijgen en probeer elke dag een kwartiertje te spinnen. Op het ogenblik spin ik merino uit lont en ook wol die ik op Texel heb gekocht. Bij de Witte Engel lag een superzachte lont, dat kon ik toch niet laten liggen! Volgens mij is het Texelaar. Het spint in elk geval erg goed.In de caravan had ik een spintol mee, ook leuk om te doen, maar best moeilijk om gelijkmatige draad te spinnen.

8:51 p.m.  
Anonymous hannah said...

Mooi zo'n 'wit' logje. Lastig hè om die deken weer op te pakken. Ik wil hem ook graag afmaken maar kom er maar niet aan toe.

Je spinsel ziet er al mooi uit. Volgens mij spin jij op hetzelfde type spinnewiel als ik.

De rozen zijn prachtig!

8:26 a.m.  

Een reactie posten

<< Home