donderdag, april 30, 2009

Onbegrijpelijk

Wat een groot nationaal feest zou worden en wat veel belovend begon met goed weer en veel gezelligheid, is tragisch afgelopen. Ik ben er stil van. . . . . . . .






Helaas, maar misschien ook wel goed, moet ik me richten op morgen. We gaan dan op vakantie en daar moet nog het een en ander voor gedaan worden. Wat anders leuk en veelbelovend is, heeft nu een triestig randje door wat er vanmiddag is gebeurd.

Uiteindelijk heb ik besloten om toch weer te beginnen met een paar sokken op reis. Het is namelijk het meest practische om mee te nemen, zowel tijdens het reizen als tijdens de wandelingen die we gaan maken.
Ik ga de Salida maken. Een mooie sok die in het Nederlands beschreven is en op mijn favorite manier gebreid wordt, namelijk toe-up. En ik heb ook het basis matenpatroon voor toe-up sokken afgedrukt.

Het garen is van trekking (XXL) kleur 147.

En omdat ik het niet laten kan, gaat er nog wat garen mee.

Debbie Bliss Cathay en Debbie Blisspure silk. Beiden heb ik 2 jaar terug op Guernsey gekocht en ik vond het zo mooi, dat ik er nog niks van wilde maken. Nu gaat het mee om op het andere kanaaleiland misschien te veranderen in een bolero.

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Mooi garen, goede tradidies moet je in ere houden. Sokken op vakantie is dat voor jou. Salida is een 'rotsok' je moet opletten en blijven opletten maar wel een mooie sok. Fijne vakantie.
Aagje

10:14 p.m.  
Blogger Ammerins said...

Salida is geweldig! Ik heb ze nu ook aan! Ik heb hem trouwens top-down gebreid, maar wat het patroon betreft maakt het idd niets uit.
Ik hoop dat je ondanks de enorme domper van gisteren vandaag vol goede moed vertrekt! Een fijne vakantie gewenst en tot gauw!

10:21 a.m.  
Anonymous annita said...

Ik ben ook nog wat triestig van gisteren. Leuk dat je toch sokken gaat breien, ik zou ze anders wel heel erg missen op je vakantiefotoos. Een heel goede reis en veel plezier.

10:59 a.m.  
Anonymous froukje said...

Mooi patroon voor die vakantiesok!

12:09 p.m.  
Blogger Unknown said...

Een goed vakantie alvast en ben zeker benieuwd naar de Salida, een van de sokken die ook nog steeds in mijn queue staat! Hoop snel resultaten te zien..

8:52 a.m.  
Anonymous Marijke said...

Alvast een fijne vakantie gewenst.

12:22 p.m.  
Anonymous yvonnep said...

Hoop dat je nu geniet van een mooie vakantie en dat je Salida's al af zijn, je bolero een eind op streek en je al fijn nieuw garen hebt gekocht voor iets anders.

11:42 p.m.  

Een reactie posten

<< Home