zondag, maart 29, 2009

Gemak

Al een tijdje ben ik van plan om de slofjes die ik voor baby's brei, uit te schrijven. Ik wil ook proberen om ze rond te breien, want ik vind naadjes in elkaar zetten vervelend. Daarom, voor mijn gemak, ben ik ze gaan breien met de magic loop. Dan kan ik beide slofjes tegelijk breien. Dit gaat uitstekend en werkt lekker snel. Ik ben begonnen om het patroon uit te schrijven en heb foto's van het proces gemaakt. Nu zal ik ze nogmaals breien om het patroon te checken. Wel ga ik het dan op bamboenaaldjes per slofje doen, want dat legt makkelijker uit. De doorgewinterde brei(st)er kan er dan zelf wel een magic loop bij bedenken.

Het voorjaar brengt weer veel nieuw leven. Niet alleen in de planten en dierenwereld maar ook bij mijn collega. Ze was rond midden juni uitgerekend maar helaas werd haar zoontje veel te vroeg geboren, namelijk met 29 weken. Heel spannend allemaal maar naar omstandigheden gaat het nu goed.
Deze kleine slofjes zijn dan ook speciaal voor hem. Lekker zacht en warm van Alpaca van Drops.



11 Comments:

Anonymous Lida said...

Leuke slofjes, ik zie ze zo vaak, maar maken ho maar. Ik ben benieuwd naar je geschreven patroon.

3:43 p.m.  
Anonymous Marijke said...

Oei! Dat is wel erg vroeg. Gelukkig gaat het aardig.
Mooie, lieve slofjes.

6:24 p.m.  
Blogger dominiqueknitting said...

ik ben benieuwd naar het patroontje.. hier is ook een babygolf op komst.

9:00 p.m.  
Anonymous annita said...

wat een schattige lieve slofjes en veel moois in de tuin. Leuk dat je het patroon uitschrijft. Je hebt gelijk, twee tegelijk in magic loop gaat een stuk sneller.

9:24 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

ai, da's wel errug vroeg voor zo'n klein ukkie in aanbouw. Dan heeft hij zeker zulke zachte mooie sloffies nodig om zich warm te houden.
Hele dikke knuf en ik blijf hopen dat het goed gaat met het kindje.

11:31 p.m.  
Anonymous yvonnep said...

schattig!

6:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jaaaaaa, daar wacht ik met smart op! Wat mij betreft mag het ook zonder magic loop....Marijgje

10:33 a.m.  
Anonymous Jolanda said...

Hier nog een met smart afwachtende bewonderaar!

12:55 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat grappig bij jou te lezen van de geboorte van Jasper. Hij is nl. de baby van mijn neef en zijn vriendin natuurlijk. Het gaat gelukkig heel erg goed. Wat fijn hè.
Ik brei mee met de Wolhemel deken, Froukje Fries om útens daar staan mijn patroontjes
Groetjes, Froukje

7:05 p.m.  
Anonymous Froukje said...

Oooh mooie slofjes! Daar zal Jasper vast blij mee zijn!

7:55 p.m.  
Anonymous hannah said...

Prachtige slofjes. Mooi geschenk voor de te vroeg geborene. Ik hoop dat het allemaal goed komt met de kleine.

5:29 p.m.  

Een reactie posten

<< Home