donderdag, maart 19, 2009

Schoonzus

Niet alleen ben ik gezegend met een moeder, zus, tante en vriendin die gek zijn op breien, maar ook mijn schoonmoeder, schoonzus en sinds kort ook mijn nichtje weten het te waarderen.
Schoonzus is erg goed in ajourbreien en heeft al heel veel prachtige en lieve truitjes gemaakt. Niet alleen in babymaatjes maar ook voor zichzelf. In de truitjes voor babietjes verwerkt ze satijnlint en borduurt er roosjes op. Zo mooi! Nou had ze laatst een prachtige Weddingring sjaal gebreid, een waar juweeltje. Deze wilde ze graag fris mee naar de plaatselijke breiclub en waste hem op een zeer voorzichtig wasprogramma.
Het valt te raden.............................de sjaal kwam ondanks de zorg er vervilten uit. Zo jammer.
Van de nu veel kleinere en hardere sjaal gaat ze een tasje maken.
Om haar een beetje te troosten kreeg ze van mij voor haar verjaardag een stuk van mijn Birch. Precies haar kleur.
En een fles wijn om haar verdriet te verdrinken.

12 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ach wat sneu voor haar dat het misgegaan is met wassen van haar sjaal.
Gelukkig maar dat ze zo'n lieve schoonzus heeft die met dat prachtige geschenk naar haar verjaardag komt.

9:55 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Wat is dat toch dat mensen denken dat voorzichtig in de machine net hetzelfde is als handwas... mijn schoonmoeder heeft haar Alpaca clapotis ook heerlijk vervilt. Maar wel een mooie oplossing voor een sjaal die bij jou wat in de kast bleef liggen en nu bij iemand anders weer prachtig gebruikt wordt!

10:40 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Oooh wat lief! Idd zooooo zonde!

10:55 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een lief gebaar.

11:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat ziet dat cadeau er aantrekkelijk uit en wat zal zij er blij mee geweest zijn denk ik.
Mooie oplossing want hij was natuurlijk ook mega!!

11:45 p.m.  
Blogger dominiqueknitting said...

slim gevonden om de kiri toch nog bruikbaar te maken. En als breister zal ze het kadoo zeker appreciëren...

1:03 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een fantastisch en lief gebaar!

2:01 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Ja, wie kan zo'n kadoo nou weigeren?
Lief van je!

3:07 p.m.  
Blogger Mariella said...

Ach wat balen! Heb je de kaart ook zelf gemaakt? Ziet er prachtig uit als cadeau!

5:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hee wat leuk dat je dit zo als cadeautje gaf! Had het eindresultaat helemaal niet gezien. Mooi verpakt!

7:49 p.m.  
Blogger Unknown said...

Hoi, wat is die birch sjaal mooi he. Ik heb bij het maken meteen minder steken opgezet omdat die anders me al te groot leek.
Helaas kan ik nu mijn patroon niet meer vinden.
Zou jij mij misschien kopie kunnen sturen.
Ik lees je blog altijd met veel plezier. Verwonder me wel altijd over de snelheid waarmee je iets maakt. Bij mij lopen projecten maanden, zoniet jaren.

groetjes mirjam

2:34 p.m.  
Blogger Herma said...

Voor Mirjam,

Ik kan je niet via je link bereiken. Als je adres stuurt naar tijm@hotmail.com zal ik je een copy sturen.

9:04 a.m.  

Een reactie posten

<< Home