zondag, maart 08, 2009

Sushi Kusha

Het breien met Habu garen is vreemd en leuk tegelijk.
Het is wel zo bijzonder, dat ik graag onderstaande vest zou willen breien.
De sjaal Kusha Kusha nadert zijn eind.
Omdat ik weer volop in de tuin aan de gang ben, zijn mijn handen ruw geworden, wat niet een handige combinatie is als je met dit garen breit. Het is zeer dun en haakt snel aan kleine oneffenheden en daar zitten mijn handen vol mee.
Ik ben gelukkig bij de bekende laatste loodjes en hoop dat hij af is voor voordat mijn handen er helemaal uit zien als die van een bouwvakker.
Onderstaande foto geeft mooi het verschil weer tussen breien met het RVSdraad met zijde en dit garen gecombineerd met wol.
Om in de Japanse sfeer te blijven, hebben we vanmiddag Sushi gemaakt. Een van ons lievelingseten. Lekker eten met stokjes en supergezond en ondertussen wat steken wegprikken van de Kusha Kusha.

PS. Blogger blijft bij mij vervelend doen. Tijdens het uploaden van de foto's springt hij altijd van internet af en moet de router reset worden. Ook zet hij soms de foto's niet in de volgorde zoals ik het zou willen. Hebben meer mensen hier last van??

10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

dat ziet er gezellig uit! Overigens had ik eerst ook altijd last met blogger. Precies de reden dat ik overgestapt met op typepad. Geen problemen meer.

8:13 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Ziet er mooi uit, ben benieuwd hoe het eruit ziet als het enigszins gevilt wordt zoals je zei!

8:50 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ha Tijm, ik heb ook het tuin-probleem, en dit helpt enigzins: Je handen "wassen" (scrubben dus) met olie (gewoon slaolie is goed) en een schepje suiker, en daarna met zeep en water helpt, en wassen met jif helpt ook. Wel daarna een goede handcreme... 't moet wel een beetje vriendelijk blijven. :-) 't wordt wel een mooie Kusha

10:25 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Tikkie jaloers hier, want het is wel errug mooi geworden. (al houd ik weer niet van sushi).

Ik heb de foto's altijd in omgekeerde volgorde van uploaden. Ik verklein mijn foto's ook altijd tot een kwart van de originele maat, dat load sneller, minder geheugen etc.
Succes, en komen de plantjes al op?

10:49 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

DAt ziet er wel erg spannend uit. Die opengebreide sjaal is erg mooi, wat een idee om staal in het garen te doen. Ik krjg gelijk allerlei ideeën wat daar nu weer van te maken zou zijn.

9:43 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Erg lekker ook trouwens

9:44 a.m.  
Blogger Hannah said...

Wat een mooi logje. Heel sfeervol met de breisels en de sushi.

Helaas kan ik je niet helpen met de foto's. Gelukkig gaat het bij web-log.nl de laatste tijd heel goed.

9:48 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Apart hoor dat garen met metaal erin. Ik ben benieuwd hoe dit aanvoelt - ken het alleen nog maar van internet. Aangezien dat je er ook een vest van wilt breien zal het wel aangenamer aanvoelen dan de beschrijving doet vermoeden.
Ik heb zelf geen blog maar heb wel vaak problemen met bekijken van de foto's van anderen.
Succes met het Habou-breien en vooral ook met je tuin.

12:27 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Groetjes, Gabi - dit had ik nog onder het vorige berichtje willen zetten maar helaas was het al verstuurd voordat ik er ergb in had.

12:28 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ziet er goed uit de sushi heb je die zelf gemaakt...........het is ook ons lievelings eten heerlijk. Ziet er allemaal mooi uit ook de kusha. Het vest wat je wilt breien van de kusha is erg mooi.
gr Babs

5:41 p.m.  

Een reactie posten

<< Home