zondag, februari 15, 2009

Afgedragen

Aan alles komt ooit een eind, ook aan sokken.
Nu ben ik altijd aan het sokken breien, dus gelukkig komt er ook met regelmaat weer een paar bij. Ik ben begonnen aan een paar tweelingsokken, naar eigen idee en inzicht. Met pijn in mijn hart moet ik onderstaande sokken loslaten, weggooien.
Al een tijdje lagen ze klaar om voor de laatste keer vastgelegd te worden en om er voor het laatst van te genieten, want ik vond ze zo mooi.
Maar ze zijn erg gaan pillen en op de zool vielen de gaten er in. Ik heb wel een tijdje de gaten lopen mazen, maar toch, het mooie was er echt af.
Nou is het logisch dat na veel dragen en wassen er slijtage optreedt, maar dan niet bij mijn eigen met 'bloed, zweet en tranen' gebreide sokken. Die zouden het eeuwige leven moeten hebben.
Zo zagen ze er uit toen ze vers van de pennen kwamen.
Hierdoor ben ik gaan denken over welk garen goed slijtvast en pillenvrij zou zijn. En nog tijdens mijn overpeinzingen kwam zij met een mooie blog hierover.
PS Blogger doet nog steeds moeilijk en gooit mijn foto's verkeerd om er op. Bleh. Maar op participeren dan.



11 Comments:

Anonymous Anoniem said...

ode aan de sok!

7:20 p.m.  
Blogger dominiqueknitting said...

ik begrijp het volkomen, dat moeilijk afscheid nemen van mooie sokken. Maar de nieuwe zien er ook veelbelovend uit!

10:16 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

kun je er niet van die pantoffelzooltjes voor kopen?? de rest kun je dan gebruiken toch??
groetjes hilly

9:12 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

http://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/regia-pantoffelzolen-zwart-maat-38-39.asp

9:14 a.m.  
Blogger José said...

Ik heb vorige week ook driftig zitten mazen, dus ik kan nog even met mijn 'ouwetjes' doen. Maar ja, soms kan het echt niet meer, jammer he!

Misschien zie ik je zaterdag in Zwolle!

12:20 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

moest wel grinniken om de versleten foto... ook aandoenlijk. Maar je nieuwe sokken worden weer heel mooi.

12:23 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Het waren ook wel hele mooie sokken, maar ze hebben een goed sokkenleven geleid aan je voeten. De tweelingsokken zijn geweldig, wat een leuk idee!

5:50 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Kan je ze niet een stukkie uit halen en pimpen, net als Annita?
Kan je ze nog verwerken en hoef je ze niet weg te gooien.

9:25 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jammer hè van dat soort geliefde sokken. Bij mij beginnen de eerste zelfgebreide sokken ook ernstig dun te worden. Ach, je tweelingsokken worden vast erg mooi.

11:45 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een mooie nieuwe sokken gaan dat worden!!! en ja: het is sneu dat sokken slijten, maar ja: is dat niet met alles? En..... het geeft je ook weer een reden om eens lekker wat nieuw garen te kopen.
Wel prachtig hoor dat je die versleten sokken zo mooi hebt vastgelegd. Misschien moet je ze toch maar bewaren in een mooi doosje met die foto erbij in, want het is eigenlijk wel echt een mooi stuk persoonlijke geschiedenis van je. Niet weggooien dus hoor. Liefs van Jan die zich er verheugd om je a.s. zaterdag weer eens te zien

7:51 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja, heel jammer dat sokken zo snel slijten. Het zijn toch allemaal met liefde gemaakte breiwerken. Maar ja, helaas is er toch weinig aan te doen. Het houdt je in ieder geval wel lekker bezig. Misschien kun je het patroon nog een keer breien (die met die kabels bedoel ik)?!

4:16 p.m.  

Een reactie posten

<< Home