maandag, januari 19, 2009

Blue Monday

Volgens de geleerden is dit de meest deprimerende dag van het jaar. Maar daar heb ik geen last van.
Juist vandaag voelde ik weer de energie in mijn lijf stromen. En daarom was het leuk om het huishouden grondig aan te pakken. Dus was ik al op tijd fluitend de WC aan het soppen en hing de was al vroeg aan de waslijn. Binnen natuurlijk, want het regent. Daarom ben ik ook blij dat ik op tijd de boodschappen binnen had.
De wasmachine draait met de nieuwe tas erin. Spannend!
Zalig genieten van de regen, achter het raam, met een bakje koffie en een rustig muziekje op de achtergrond. Wat wil een mens nog meer??
Ja, een nieuw breiwerkje!
Om in het thema van deze dag te blijven en toch nog mee te kunnen doen met deze blauwe dag: een blauw breiwerkje.
Wat het wordt is nog een verrassing. Wanneer het klaar is en gegeven dan laat ik het weten.

En dan valt er een doorregende envellope door de brievenbus. Met zomaar dit lieve roosje, van haar! Lieverd, bedankt!!
Wat is het leven op een Blue Monday toch leuk, onverwachts, zinvol en prettig. Het is maar wat je er van maakt en waar je je aandacht op richt.

Maak er vandaag wat moois van, lieve mensen.
Want ondanks de strijd in de wereld, de vervelende dingen in het dagelijks leven en in ons privé leven; er is ook veel waar we blij van kunnen worden en waar we kracht vandaan kunnen halen om ons staande te houden.

15 Comments:

Blogger Unknown said...

Een deken(tje)? Van al dat mooie blauw?

En ik vind wind en "ruw" weer HEERLIJK!

Fijne week,
Puk

3:37 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb ook geen last van de blue monday. Ik moest helaas werken, maar anders is het mooi breiweer

5:22 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ahh...! dát bedoelen ze dus met die blauwe maandag en de meest deprimerende dag van het jaar. Buiten is het snot-weer, binnen is het brei-weer :-) Gelukkig hebben jij en ik geen last van deze blauwe maandag.

6:37 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dank je wel voor deze mooie woorden!

6:38 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooi, al dat blauw!!
Ik heb geen last van blue monday, ik vind het altijd wl prettig als het weer januari is en ik weer gewoon gewoon kan doen.

7:04 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooie log! Idd het is maar wat je er zelf van maakt...

7:18 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Oh ben zo benieuwd naar je tas hoop dat hij woensdag klaar is.
Ja mooi op zo'n dag zo'n mooie roos per post te krijgen.
Fijn dat de energie weer door je lijf stroomt!!

9:51 a.m.  
Blogger Mariella said...

Hmmmm, mooi blauw :-). Het roosje heeft wat langer op zich laten wachten, maar een mooie dag om aan te komen ;-)... Van deze maandag heb ik ook lekker een binnendag van gemaakt. Heerlijk zo nu en dan!

10:29 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ben erg benieuwd hoe je tas is geworden. Heb laatst ook een vilten tas gemaakt(zie ravelry; Miep26. Marieke

11:13 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Can we beat Blue Monday? Yes we can!

3:54 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Oh spannend een mysterieproject. En voor het optimisme, ik zou bijna, heel afgezaagd vandaag, zeggen: "Yes we can"...

6:16 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

the blues zijn gewoon langs me heen gegaan gisteren. Ik had er wel over gelezen maar het was eigenlijk best een prima dag, mooi lapje linnen uitgezocht en heerlijk geprutst aan een nieuw ontwerpje, daarna een erg leuk mailtje, de inhoud heb je net bij mij gelezen en de rest van de dag was heel genoeglijk. Soms worden de Dingen ons ook gewoon aangepraat ;)

Marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

6:46 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Volgens een item gezien op Belgie is blue monday een verschijnsel onderzocht door reisbureaus (need I say more.....).

weer of geen weer, wij hebben een hobby wat altijd en overal kan worden beoefend, dus hoezo verplicht hardlopen, verplicht breitherapie!

7:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ach, ik vind blauw een mooie kleur en had nergens last van op maandag. Gisteren werd het voor mij bijna blue tuesday. Maar er is altijd genoeg om je in te verheugen en van te genieten.

8:49 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Ik kreeg op die gloomy monday OOK mijn prachtige roosje van mariella. Dat was hard nodig, bij mij ging het niet zo goed. Ik had net mijn mobiel uit de wasmachine gevist.
Gelukkig ging jouw dag beter.
Een zeeeeeee van blauw, dat wordt vast een prachtig project.

1:26 p.m.  

Een reactie posten

<< Home