woensdag, december 17, 2008

Afronden

Dit jaar wil ik goed afronden.
De dingen die zijn blijven liggen krijgen nu hun aandacht.
Schiften, opruimen, plek maken en geven.
Vanalles gaat door mijn handen en mijn hoofd. Ook mijn breiprojecten komen aan bod.
Ik heb de vervelende gewoonte om heel enthousiast met iets te beginnen en dan al redelijk snel verslapt mijn aandacht en blijft het liggen. Zelf ben ik dan alweer met nieuw enthousiasme op iets anders gedoken, wat ook de kans loopt niet afgemaakt te worden.

Opruimen.
Volgend jaar met een schone lei beginnen.
Daarom ben ik bezig om breiwerk, wat ik echt leuk vind, af te maken.
Met werk waar ik aan twijfel ben ik opeens heel rigoreus, ik haal het uit, hoe mooi het ook is.
Geen restjes mee naar het nieuwe jaar, geen overtollige ballast.

Het garen van Klazien, wat een vestje (zie boven) moest worden ligt alweer te wachten in de kast op een ander project en zo is de Muir (zie onder) alweer tot bollen omgetoverd.
Het voelt als smokkelen, maar ik pas er voor, om tegen mijn zin aan iets te werken.
Nu blijft dit mooie garen beschikbaar voor andere mooie projecten en dat voelt veel beter.

Voornemens op breigebeid voor komend jaar zijn:
Niet teveel projecten tegelijkertijd onder handen hebben.
En de projecten die er liggen binnen redelijke tijd afmaken.

13 Comments:

Anonymous Anoniem said...

dat is het voordeel van breien: je kunt het uithalen ;) Ik wil ook zonder restjes het nieuwe jaar in dus heb ik een oude quilt uit de kast gepakt om hem nu eindelijk eens af te quilten. Je hebt wel gelijk met dat uithalen en is zonde van die mooie wol om er iets van te breien wat niet bevalt!

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

5:16 p.m.  
Blogger Jenneke said...

Ay, in uithalen ben ik niet zo goed. Meestal maak het toch maar af en geef het dan weg. Of het ligt gewoon heel lang in de weg. Die Muir ziet/zag er trouwens wel heel mooi uit...

6:13 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Klinkt een beetje als mijn voornemens, hoewel ik niet persee iets snel af hoef te hebben. Zo ben ik al een jaar bezig met een vest, maar ik werk er iedere week eventjes aan en heb er nog steeds plezier van, dus dan mag het. Ik ga wel met restjes het nieuwe jaar in, maar mijn voornemen is om deze eerst af te maken.

11:28 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ik vind het een fantastisch streven!

11:50 p.m.  
Blogger Mariella said...

Oh, wat een goed en moedig idee. Knap hoor, nu je nog aan je voornemen houden (op sommigeomenten is dat best moeiijk). Uithalen geeft mij meestal een heel erg goed gevoel, ik ben ook benieuwd wat je nog gaat afmaken!

9:13 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat goed van jou. Als je iets uithaalt voelt dat misschien rot, maar dat gevoel is snel vergeten en dan heb je weer die heerlijke bolletjes.

10:09 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja, je hebt helemaal gelijk, enne ook wel lekker het idee om weer wat moois, weer een ander project van datmooie garen te maken hè!

6:36 p.m.  
Blogger Gawy said...

En af en toe een beetje 'zondigen' mag best hé? :)

9:49 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

OHHHHH en het klinkt zo herkenbaar ;-).
Maar mooi om het nieuwe jaar weer fris en vol goede moed te beginnen!!

11:03 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hoi Tijm
Wat klinkt dat toch erg herkenbaar.
groetjes Klazien

2:36 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Was je nou aan de Muir begonnen toen je vader zo ziek werd? hopelijk maak je er gauw weer iets prachtigs uit!
De kleur is prachtig blauw.

6:25 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Ach uithalen is altijd even doorbijten, maar het geeft me ook altijd een opgeruimd gevoel.

11:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Goed plan. Ik doe al een beetje met je mee. Zet niet teveel nieuws tegelijkertijd meer op. En probeer zoveel mogelijk deze twee weken alles af te maken. Zo'n log van jou is dan een fijne stimulans.

12:22 p.m.  

Een reactie posten

<< Home