dinsdag, december 02, 2008

Advent

Omdat het kouder wordt heb ik even snel voor mijn dochter een sjaal gemaakt.
Het patroon is van een van de blokjes van de wolhemel deken.Afgelopen zondag was eerste adventsdag. Een bijzondere tijd, in stilte en overdenking toeleven naar de Kerst. Steeds meer kaarsen aan zodat deze donkere tijd steeds lichter wordt, met als hoogtepunt de Kerstdagen.
Langzaam aan het huis in de Kerstsfeer brengen en stilstaan bij de boodschap die deze tijd ons wil vertellen. Niet meegaan met het grote commerciele gebeuren maar in stille verwondering proberen goed te doen.
Van haar kreeg ik de tip van een leuke Adventskalender, speciaal voor de breiende mens.

10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik vind het op school één van de mooiste tijden. Vooral de sfeer.

Dank je wel voor de kalender

7:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Die sjaal ziet er heerlijk zzzzacht uit...

8:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat een prachtige sjaal èn lekker warm natuurlijk.
Leuk, die kalender, ik heb een adventsquilt.

Marcella
nuttigenfraai.weblog.nl

10:18 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Nou, met zo'n site mag ik wel weer naar de winkel voor Rood!
Mooi hoor.
De sjaal is prachtig, wat een mooie scharkeringen...

10:25 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Prachtig Midwinter resultaat.....leuk hè om die patroontjes ook anders toe te passen? Geniet maar lekker van deze sfeervolle tijd!

10:57 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooie blog! Jeetje nu die sjaal alweer af, wat zal ze er blij mee zijn!

10:10 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Sfeervol adventblog!
leuke adventskalender! Wel doorbreien hoor,anders lukt het niet per dag! marijgje

8:47 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooie sjaal!!
Ik heb niet zo veel met kerst, de commercie overheerst en ik vind het zo'n gedoe om het huis te versieren en nog meer om de boel in januari weer op te ruimen.

Wat jij erover zegt zet me wel aan het denken. Op die manier kan het ook, mat misschien alleen steeds meer kaarsen.

11:07 a.m.  
Blogger Unknown said...

Hai Tijm
ik tel wat logjes van je bij elkaar op....
Wat een geweldige vingerpoppetjes, wat een leuke slofjes en wat een mooie sjaal!
De tip voor de adventskalender is helemaal aan me besteed, dus met groot enthousiasme bij de favorieten neergezet.
En verder: dit zijn van die momenten in het jaar dat je steeds dichter naar elkaar kruipt. En inderdaad: met kaarsjes...

7:24 p.m.  
Blogger patricia said...

Hihi, ik dacht er ook aan om een blok van het wolhemeldeken als sjaal te gebruiken, ik was er alleen nog niet uit welke blok. Voor het meebreien ben ik nu toch hopeloos te laat...

2:07 p.m.  

Een reactie posten

<< Home