maandag, oktober 27, 2008

Tijd

De eerste zondag na het terugzetten van de klok, vind ik een van de leukste dagen van het jaar. Het is de enigste dag waarop ik het gevoel heb dat ik tijd kado krijg. Mijn lichaam vertelt me dat het al zo laat is, maar de klok loopt dan steeds een uur achter, waardoor deze dag eindeloos voelt. En ik dus eindeloos kan genieten van de geschonken tijd.
Helaas heb ik er dit jaar niet van kunnen genieten.
Nadat ik thuis gekomen ben van de handwerkbeurs in Rotterdam ben ik me al snel niet lekker gaan voelen, hoofdpijn, misselijk en erg moe. Uiteindelijk heb ik 36 uur alleen maar slapend en doezelend door de hoofdpijn, doorgebracht in bed. Al die tijd is in een roes van hoofdpijn en vermoeidheid door mijn vingers geglipt. Ik voelde me zo ziek, dat ik me er niet eens druk om kon maken.
Nu voorzichtig de draad weer oppakken. Voel me nog duf maar begin weer zin te krijgen om dingen te doen.

De handwerkbeurs was leuk. We wisten vooraf dat het geen SnBdag zou zijn en waren er op voorbereid dat er ook veel ander handwerkspul zou staan. De stands op brei gebied die er stonden waren weer erg fijn om te bezoeken!
Wolhalla heeft erg veel sokkenwol en ook al had ik veel op voorraad, ik kon de verleiding niet weerstaan om nog meer leuke bollen te kopen. Hun kraam was mooi versiert met heel veel sokken.
De Wolhemel stond er weer met mooie Drops garens en natuurlijk hun beroemde Malabrigo. Haast kwijlend stond ik voor al die mooie strengen en maar niet weten welke te kiezen. Het werd uiteindelijk 4 strengen Silky Marino kleur Vigo. In deze kraam hingen mooie voorbeelden van wat je met onderandere van Malabrigo kan maken. Inspirerend!
Klazien's kraam is ook altijd weer een feest om te bezoeken. Niet alleen om de mooie eigen garens die ze verkopen, maar ook om de persoonlijke aandacht die er is. We hebben altijd veel lol met deze 2 gezellige zussen! Hier kreeg ik zalig zacht sokkengaren mee, Arwetta, wat bestaat uit 80 % Merinowol en 20 % zijde. Bedankt Klazien! Als dat niet zacht is aan de voeten.....
Nieuwe sterren waren Trikoo en Zeven katten.
En we hebben genoten van de mooie pakketten van Sakia. Zo gaat toch elke tiener over op breien!
En wat de beurs ook zo leuk maakt, is het samen opreisen met mede breigenoten en dan met z'n allen breien in de trein. En het weerzien van al die bekenden van de breiblogs en Ravelry. Elkaar weer live zien en even kletsen. Soms ook wel wat onwennig, omdat we soms veel van elkaar weten, maar het daar niet echt de plek is om er over te praten. Al met al was het weer een prachtige dag (alleen voor mij nu met een niet zo'n leuk staartje).

12 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Marijke zei...
Wat was je vroeg vanmorgen! Leuk om te lezen hoe je de handwerkbeurs hebt ervaren en wat je hebt gekocht. Het was toch wel weer gezellig, hè? Nu maar weer aan het werk. Doe het kalm aan, voor zover mogelijk.

8:14 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Vervelend dat je zo ziek bent geworden, hopelijk gaat het nu alleen maar beter met je. Jij bent goed geslaagd op de beurs, leuke wolletjes, vooral die malabrigo.

6:22 p.m.  
Blogger Unknown said...

Heb, voor ik vanmorgen na de vakantie weer naar mijn werk ging, even je blogje gelezen. Sneu nou toch! Ik heb inderdaad de hele zondag zitten breien met het idee dat ik een uur kado kreeg (en dan uiteindelijk om half twee naar bed. Dat zijn heel wat uurtjes kadoo...) Kan me je teleurstelling helemaal voorstellen: het voelt als de "1 keer in het jaar tijdkadootjedag".
Voor zover nodig: beterschap, en lekker breien.....

6:28 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

he lievie, wat balen van zo'n einde.
Vond het jammer dat we niet samen zijn teruggereisd, ik heb helemaal niets van de komende malaise van je gemerkt...
mooie aankopen heb je gedaan, ach het voordeel van sokken is dat er af en toe wat slijt of kwijtraakt, dan heb je dan je voorraad,
Liefs, Marijgje

6:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zo glipt de tijd je toch nog uit handen. Ik hoop dat je je nu weer wat beter voelt.

ps. Mooie aankopen!

8:09 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Och arme, wat een naar eind aan een fijne dag.

11:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zonde van de mooie tijd, die ene dag in het jaar, om die ziek in bed door te moeten brengen. Prachtig, prachtig, je aanwinsten, vooral de Malabrigo, ik kan me er al op verheugen die te zien, gebreid tot iets moois. Trikoo is een leuke nieuwe site.
Ik vond Rotterdam even te ver. Februari ga ik wel naar Zwolle.

9:33 a.m.  
Blogger Mariella said...

Heee, wat een naar einde van je weekend. Helemaal niks aan. Nu maar lekker opstarten met een kopje thee en een lekker mooi nieuw wolletje ;-)...

Het was gezellig!

Liefs, Mariella

4:04 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ja balen zeg: heb je een dag met één uur extra en dan ben je ziek!

4:09 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Hè, wat jammer dat je ziek bent geworden. De weersomslag zal vast niet mee hebben geholpen. Effe een lichamelijke pauze is soms nodig als er veel op je af komt. Je voorraad is er alleen maar mooier op geworden, vooral de garens van wolhemel beloven veel goeds.
Beterschap.

7:08 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik hoop dat je inmiddels weer beter bent.

Je aankopen zien er goed uit!

6:18 p.m.  
Blogger LMMCRL said...

Mooie aankopen Tijm, jammer dat ik je niet heb gzien, had er nog wel een beetj op gelet. Hopelijk ben je weer opgeknapt

6:16 p.m.  

Een reactie posten

<< Home