dinsdag, september 16, 2008

Mezelf verwennen

In mijn brei omgeving zie ik ze steeds meer: het pittige, schattige en leuke tasje Suzy Q (klik op patronen en scroll door naar suzy Q).
Ik ben steng voor mezelf, ik heb zoveel projecten liggen, dat ik niet aan iets nieuws mag beginnen, dus ook niet deze tas. Dus ik keek smachten naar al dat leuks om me heen en hoopte in stilte dat ik snel de liggende UFO's af zou hebben om dan zalig aan dat schitterende tasje te mogen beginnen.
Tot deze zondag. Ik zat in de herfstzon te genieten en wilde zo graag met plezier breien, want als ik moet van mezelf dan is het breien niet zo ontspannen. In een opwelling heb ik alle andere projecten aan de kant gegooid, ben naar de zolder gedraafd, garen gepakt, patroon uitgeprint en ben met een diepe zucht van voldoening weer in de zon gaan zitten............
.............met mijn eerst Suzy Q.
En zoals al diverse mensen zeiden, wat breit dit leuk, wat ontspannen en simpel. Zalig!
En zo zag de tas er vanmorgen uit, na 2 dagen breien.
En zo zag de tas er vanavond uit, na een viltwasbeurt in de wasmachine.
En zo ziet de tas er nu uit, naast me op tafel, met alweer het begin van een nieuwe Suzy Q, want verslavend, dat is het (ik was er al voor gewaarschuwd), maar ook omdat ik in mijn haast om er eindelijk aan te mogen beginnen, de verkeerde beschrijving gebruikt heb, die niet beschreven was voor pen 9 maar voor pen 4. Dus deze tas is eigenlijk een foutje, maar wel een leuk en lief foutje.

21 Comments:

Blogger Ammerins said...

Niks mis mee hoor! Leuk zo in het roze... hmmmmmm....

8:14 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Oh, ik word hier zo hebberig van! Helemaal mijn kleur.

10:09 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Hij is superschattig vooral in deze kleuren! De maat maakt niks uit, gewoon lekker vilten en een beetje in model duwen en trekken, leuk om te doen vind ik dat!

11:30 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Prachtig Tijm! Wat een leuke tas (mooie kleurtjes).

Dit patroon staat ook mijn 'wat wil ik nog maken' lijst.

8:20 a.m.  
Blogger Unknown said...

Mooi! En wat ontzettend snel!

8:20 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb er ook zo'n zin in, hij staat ergens bovenaan mijn lijstje, misschien moet ik het ook gewoon doen.

10:09 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja echt leuk! Handig dat je nog wol op voorraad had, welk materiaal heb je gebruikt? Dit garen vervilt prima zo te zien.

11:55 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind je tas erg mooi geworden. Leuk hoor, zo is hij groot en door het vilten in de wasmachine heb je een leuke handzame tas over.

8:11 p.m.  
Blogger Silvina said...

Wonderfull!!!

3:15 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Je hebt groot gelijk dat je gewoon met de tas begonnen bent en natuurlijk afgemaakt hebt. Zij is prachtig, wat een dotje! Door al die verhalen krijg ik helemaal zin in nummer 3 misschien iets voor dit weekend;) Veel succes met Suzy 2

5:07 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat verstandig om gewoon te doen wat je leuk vindt! En het resultaat is geweldig.

6:30 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een leuke Suus! We kunnen zo wel een heel Suzy-promotieteam beginnen! Marijgje

8:07 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Wat een snoepje van een tasje. De zon straalt er vanaf!

9:55 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

super dat rood en roze.

7:51 p.m.  
Blogger Rineke said...

Ik probeer ook streng voor mezelf te zijn maar jouw post helpt natuurlijk geen r***! Helemaal al niet omdat ik het garen er voor in huis heb! Grrr. Ik ben ook al voortijdig met de scrappy lengthwise scarf begonnen (die jij ook hebt gequeued zag ik) terwijl ik nog andere projekten aan de gang heb (sokken en wanten en het wordt hier al zo KOUD dus ik moet opschieten). En een tas kan ik ook wel gebruiken...mhmh krijg helemaal zin!

7:47 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat MOOI, Tijm! Welke wol heb je ervoor gebruikt? (he, verdraaid, weer iets wat ik wil breien)
groetjes Greetje

2:50 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat een lekker ding!
en hulde, omdat je toch lekker bent gaan doen waar je (wel) zin in had. heel goed.

11:07 p.m.  
Blogger Silvina said...

Wow, esa cartera quedò estupenda... aunque no nos entendamos!!!jajaja Wonderfull, ok??

3:50 p.m.  
Blogger Ida said...

Erg leuk die tas, maar hoe doe je dat, vervilten in de wasmachine?
Heb je dat ook ergens staan?

10:09 a.m.  
Blogger Ida said...

Erg leuk die tas.
Maar hoe doe je dat, vervilten in de wasmachine?
Heb je dat egens staan?

10:10 a.m.  
Blogger Ida said...

Erg leuk die tas. Maar hoe doe je dat, vervilten in de wasmachine?
Heb je dat ook ergens staan?

11:32 a.m.  

Een reactie posten

<< Home