woensdag, augustus 06, 2008

Chrystl Rijkeboer

Ik ben erg onder de indruk van het werk van Chrystl Rijkeboer.
Deze beeldend kunstenares werkt veel met mensenhaar, waar ze installaties en maskers van breit.

De objecten ontroeren mij en roepen ook een soort onbehagen bij mij op. Ze zetten aan tot nadenken. En de keuze om met mensenhaar te werken is boeiend.
Ook is te zien dat ze de techniek van breien zeer goed beheerst.
Een kijkje op haar website is zeker de moeite waard!
Naast het breien hanteert ze meer technieken en andere materialen.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

oef,ik krijg een onbehagelijk gevoel als ik dit zie!!
maar ik vindt het ook wel heel ''Kunstig''

10:12 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

In eerste instantie gaf het mij ook een wat onbehaaglijk gevoel, maar dat kwam voort uit het feit dat ik ervan uit ging dat het haar van overledenen zou zijn. Toen ik op haar site ging kijken en zag dat zij het gewoon van haar kapper krijgt kon ik er met andere ogen naar kijken en ik vind het heel bijzonder (en nog wel vanuit Haarlem haha)

2:59 p.m.  
Blogger Gawy said...

De symboliek vind ik mooi, het hele DNA en schuld/onschuld verhaal, zeg maar. Als kunstobjecten vind ik het bijzonder. Maar inderdaad een beetje leguber vind ik het ook wel!

4:56 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dit is inderdaad allemaal heel apart zeg!

8:45 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hele leuke sjaal.
Goede omschrijving.

9:05 a.m.  

Een reactie posten

<< Home