zondag, juli 20, 2008

Tussendoortje

Omdat het verven van de 2de verdieping nog veel tijd neemt, is het heel lekker om tijdens het uitrusten even snel 'de pennen' op te pakken en een makkelijk werkje te maken.
Babyslofjes zijn dan een prima werkje, maar dan wil ik het wel voor iemand maken. Gelukkig had ik weer een gelegenheid (de moeder van de vriendin van de jongste is zwanger (Nog te volgen??) )
Het patroon komt uit een hele oude Ariadne en heb ik na zoveel jaren breien in mijn hoofd zitten. Ik zal hem maar eens uitschrijven en ik wil er een moderne versie van schrijven, gebreid op de rondbreinaald, dus nog minder in elkaar te zetten.
De pruimen van de boom achter in onze tuin beginnen nu snel rijp te worden. Er hangen heel veel aan dit jaar, dus dat wordt creatief oplossingen bedenken om ze te verwerken. Eerst maar eens op een bakplaat met cakebeslag.
Grappig: de kleuren komen erg overeen met de kleur van de slofjes.

13 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ben zeer benieuwd naar het patroon (zal er zeker gebruik van maken).

Was de cake lekker?

Prachtige kleuren

8:39 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jazeker, Jol, hij was net zo lekker als dat hij er uit ziet. Moet je ook eens kijken hoe mooi de kleur van de pruimen doorlopen in het beslag, Marijgje

9:25 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een lieve sokjes. Volgens mij heb ik vroeger op school ook wel eens sokjes volgens zo'n patroon gebreid, het blijft leuk en klein van die babysokjes.
Ik heb ook nog even terug gelezen. Mooie wol van Terschelling, natuurlijk kun je niet terug zonder iets moois te kopen.

11:10 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hmmm dat ziet er echt uit om te smullen, heerlijk!
Slofjes zijn erg schattig geworden!

11:41 a.m.  
Blogger Unknown said...

Schattig en lekker ziet dat er uit! En je handen met verfspatten: stoer!
Straks als jullie klaar zijn met verven is het vast echt zomer.
Groeten

11:56 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

leuk die kleuren. mijn kat had ook al een schutkleur naast de appeltaart.

1:10 p.m.  
Blogger Gawy said...

Wat lief!! Wat mooi!!

En.. Wat lekker!!

Volgende keer delen, hoor! ;)

2:47 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Hé, lekker! Ik had net zelf foto's geplaatst van onze appelboom. Wij moeten nog even wachten op lekkere hapjes.
De slofjes zijn leuk. Die zitten vast prima!
En... geen verfspatten op de handen!

3:03 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

niet goed gekeken: wél verf op de handen, maar niet op de sloffen...

3:04 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat zijn ze toch lief zulke slofjes!

3:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuke slofjes!

Van pruimen kun je ook chutney maken, ZO lekker is dat?
Onze boom stond net in bloei toen de laatste nachtvorst kwam... een jaar zonder pruimen voor ons.

8:03 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

jaaa, ik zat net te denken: dat matched wel erg lekker, die kleurtjes zo! Allebei erg geslaagd....om op te eten! groetjes Greetje

8:33 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een lieve slofjes. En de cake ziet er heerlijk uit!

7:24 a.m.  

Een reactie posten

<< Home