vrijdag, juli 04, 2008

Uithalen

Er zijn van die dagen............
Ik ben van alles aan het opruimen en nakijken. Wat kan weg (nee, ik gooi niks weg maar breng het naar de kringloop of mijn zusje), wat wil ik bewaren en hoe wil ik het bewaren (want we groeien zo langzamerhand uit ons jasje).
Op internet heeft Tijmman een hele partij doorzichtige bakken met deksel besteld. Dat stapelt mooi en we kunnen dan gelijk zien wat er in zit. Reuze handig dus.
Ook al mijn breiwerk gaat door de handen. Er liggen namelijk heel wat UFO's.
In de loop der tijd heb ik wel geleerd om wat ik niet meer leuk vind, ondanks dat het al bijna klaar is, toch uit te halen. Ook met steun van medebreisters hier op internet, durf ik dit nu rigoreus te doen. Dus deze sokken in proces gingen weer terug naar de vorm van een bol. Ze waren erg leuk, maar ik was ontevreden over de binnenkant van de voet. Een experiment dus.
Ook het vestje kreeg een kritische blik.
Nou heb ik vaker bij patronen van Drops, dat iets niet klopt of dat het onduidelijk beschreven is, ook nu weer.
De kabel begint hier te hoog, maar is wel volgens het patroon gebreid. Op de foto staat het dus anders. Ik vind dit niet mooi, dus ook dit is uitgehaald.

10 Comments:

Blogger Gini said...

Ik lees dat jij ook de manier hebt gevonden om je WIP's te verminderen en je stash te vergroten zonder geld uit te geven ;-) Zeker van mooie wolletjes wil je toch alleen maar mooie dingen maken?

10:31 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ga je dat vestje dan opnieuw maken, maar dan eerder met de kabel beginnen?

Vond 'm wel tijmmig, namelijk!

11:18 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

tsja, da's het voordeel van breien, dat kun je uithalen ;) dat lukt niet met quilts of borduurwerk. Heerlijk hè die kringloop, ik breng er ook graag dingen heen. weggooien vond ik altijd zo zonde dat ik het maar weer zuchtend op zolder zette

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

6:53 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Handig die bakken waar je de wol in kwijt kan. Ik heb van die rollerbakken die je onder het bed kan rollen. Overzichtelijk en het blijft ook schoon. Ik haal niet graag wat uit, alleen als het erg duur garen is geweest. Anders gooi ik het in de kledingbak.

8:27 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

dat kabelvestje snap ik wel, maar die sokken! Ze zien er op de foto prachtig uit.
En wat een man uit duizenden, die handige bakjes besteld!

12:23 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Jammer dat je werk uit moet halen.

De kleur van de sokken is prachtig!

Hopelijk is de Kringloopwinkel bij jullie beter dan bij ons, hier ligt echt troep.

9:33 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

heel herkenbaar: gewoon weer bolletje van maken, dat ruimt ook de ufo's lekker op!

9:33 a.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Jammer zeg dat het patroon niet klopt. Ik begin steeds meer te wennen aan uithalen als noodzakelijk kwaad soms en mijn eindresultaten worden er altijd beter van. Maar het is weleens frustrerend!!

7:58 p.m.  
Blogger Creative Chaos said...

Ooooohhh... heb je die sokken echt uitgehaald ?? Wat jammer, ik heb nog nooit zulk mooi garen gezien !!
Patti xx

8:42 a.m.  
Blogger 1dees said...

Hee fanatieke breister ;o)
Ik kan alleen maar een rechte lap breien, en dat is het wel zo'n beetje :-s
Ik heb nog een oude trui liggen door mijn moeder gebreid die ik wil uithalen. Nu heb ik alle panden uit elkaar getornd, maar het lukt me niet om het breiwerk als een nette draad uit te halen, het lijkt wel of ik steek voor steek moet zien los te halen,

Lieve breisterren, wat doe ik in hemelsnaam fout???

Groeten van 1dees

6:13 p.m.  

Een reactie posten

<< Home