woensdag, juni 04, 2008

Irish yarn

En wat neemt een breister zoal mee vanuit haar vakantieland? Jawel, sokken en garen! Dit waren echt de kleuren die ik steeds zag als ik door het woeste en stille landschap wandelde. Kon ze daarom niet laten liggen, maar ook niet omdat ze zo lekker zacht zijn.
Vlak buiten Glencolumbkille staat een grote fabriek/loods Woollen Mill, waar allerlei Aran truien werden verkocht en waar ze ze ook maakten. Hier kon ik een kilo prachtig tweedgaren kopen. Het is hetzelfde garen als het merk Kilcara maar dan veel goedkoper.
In Kilcar heb ik Studio Donegal bezocht wat erg mooi was, maar waar het garen wel erg duur was. Helaas was de fabriek van Kilcara garen gesloten.
Maar in Ardara, het centrum van de wollen tweed en handgebreide kledingstukken, heb ik echt mijn slag geslagen. Bij Eddie, een man die zelf plaids van 100% wol weeft, heb ik (jawel) 3 kilo wit Aran garen gekocht. Ik ben met alles erg blij, maar was wel bang dat deze extra belasting in de koffer niet mee mocht. Maar gelukkig, het was zo'n klein vliegveldje en zo gemoedelijk, het was geen enkel probleem. Van het witte garen wil ik dit gaan maken.

In Ireland I bought socks in the colours of the landscape and 1 kilo Tweed yarn and 3 kilo with Aran yarn. I would like to make this from the last yarn.

13 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Prachtige aanwinsten! eh mag er ook een foto op van het landschap?

11:31 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een geweldige aanwinsten!! drie kilo!! je bent nog wel even bezig voor dat op is, maar het wordt vast erg mooi. De kleur van de sokken is ook echt van mij. Kan me voorstellen dat je ze niet kon laten liggen.

9:42 a.m.  
Blogger Gawy said...

Mocht dat allemaal mee in de koffer? ;)
Leuk allemaal!

groetjes, knijn

(p.s.je, wat gaat een jaar snel he?)

3:00 p.m.  
Blogger Unknown said...

Ik mag van mezelf geen wol meer kopen, maar de vakantie komt er aan en als ik dan jouw prachtaankopen zie......

5:29 p.m.  
Blogger Saskia said...

oh wat fijn geshopt! Wij gaan naar Frankrijk en (ssst niet tegen mijn vriend zeggen) ik ga eerst adresjes opzoeken online en dan ons stiekem de goede kant op leiden. 'Nee lief, ik wil echt op díe camping...niet die 20 km verderop...' hahahaha

6:03 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooie aanwinsten allemaal! Die sokken zien er prachtig uit.

Op vakantie op zoek naar mooie garens is inderdaad zo leuk!

Maarre, hoe zit het nou met jou keltische sokken....?

8:52 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een prachtig garen heb je gekocht! En dank je, ik heb me ook aangemeld voor de KAL. Een gebreide deken, altijd al willen doen! marijgje

3:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heb via je links even een Ierse woltrektocht gemaakt. Leuk, leuk. Volgens mij heb je een leuke vakantie gehad en heb je mooie dingen mee teruggenomen.

10:39 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat een schitterende buit! wat kun je hier heerlijk mee vooruit! Je deken kan ik niet zien, ik ben geen lid maar ik kom gewoon af en toe hier even gluren hoe hij wordt

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

10:55 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ha Tijm,
Veel sterkte, nu het niet goed gaat met je vader,
hartelijke groet van Flora

1:32 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Fijn dat je toch zo lekker vakantie hebt kunnen vieren met alles wat je voor de boeg hebt. Mooi hoor zo'n koffer vol garen en wat leuk thuis komen.

12:43 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Een koffer vol??????? wow.
Dat belooft wat.

10:36 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

O,o,o,o, in alle plaatsen die je noemt ben ik ook geweest. Het was in een tijd dat ik nog niet breide anders................

9:06 p.m.  

Een reactie posten

<< Home