dinsdag, juni 24, 2008

100 %

Zelf hou ik erg van natuurlijke materialen, maar soms kan ik daar niet zo goed mee om gaan.
Het sokkengaren van Storm op zolder is 100 % wol, prachtig van kleur en mooi om mee te werken. Trots liep ik dan ook op deze sokken.
Maar ja, de moderne mens ( ik dus) wil snel en makkelijk en denkt niet goed na. Omdat mijn andere sokken ook prima op fijnwas 40 graden kunnen, heb ik dezen daar ook gedachtenloos bij ingegooid.
Gevolg: krimpen. Zo jammer, maar na wat trekken en scheuren kon ik ze toch weer dragen en ben ik ze alsnog op de hand gaan wassen.
Dat die krimp en het daarna weer uitrekken ook niet zonder gevolgen blijft blijkt wel.
Binnen no time had ik een groot gat in een van mijn hakken. Nu kan ik ze echt niet meer aan.
Ik heb hier wel van geleerd dat ik mijn wasmanier moet veranderen en meer op moet letten. Omdat ik mezelf ken, zal dit moeilijk worden en zal ik zo slim moeten zijn om in het vervolg alleen maar superwash wol te gebruiken of wol met een beetje 'chemisch'.

16 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ooo Balen!!Zonde!

Kun je deze sok OP de wasmachine leggen. En elke keer als je er een sok in wil stoppen, kijk je naar deze sok, en kun je nog van gedachten veranderen ;)

12:56 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Oh een extra wasmand? Wit, bont en handwas?

1:52 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID; DIT HEEFT TIJMMAN NIET HERHAAL NIET GEDAAN,dat we dat maar even weten!!!

2:08 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Voor sokken zou ik zelf altijd ',met plastic erbij' kiezen - zijn zo ach zo duurzaam.

S

5:36 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een super idee van Gawy, een gekrompen sok op de machine hihi.
Ja jammer hoor maar ja het lijkt iedereen een keertje te moeten overkomen.OHHH dus Tijmman had er niks mee te maken;)

7:46 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dit is balen zeg! Ik heb laatst ook een (gekochte) trui met de verkeerde was mee laten draaien. Kwam ook vervilt uit de was.

7:05 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ook al weer zo jammer. Ik ben ook bezig met sokken van zelfgesponnen garen en ook ik ken mezelf. Ik ben benieuwd hoe lang ze meegaan.

9:05 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat jammer Tijm! Helaas ben ik ook met dezelfde ervaring door schade en schande wijs geworden. Bij mijn wasmanden heb ik nu een waszakje voor de sokken die écht op de hand gewassen moeten worden. Dat even snel, snel ben ik nu wel kwijt ;-)

9:52 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

ooooohhh wat jammer! Zeg Tijm, misschien moet je de was gewoon altijd aan Tijmman overlaten?

1:27 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Tijmman: we nemen je nix kwalijk.

Tijm: mijn sokken waren ook gekrompen/bijna vervilt.
Misschien kan je ze 'sparen' in de wasmand en dan alle sokken in een keer wassen?

Ik heb ook een keer van een trui een miniexemplaar gemaakt... Was nog steeds lekker zacht, zucht.

11:16 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat jammer! Ik heb een hekel om sokken apart te wassen. Ik wil alleen sokken die je op 40 graden in de wasmachine kunt doen, en anders niet.
Misschien hecht ik ook te weinig waarde aan sokken. Ik draag ze té weinig.

2:34 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jammer, want het waren echt mooie sokken, nu is er helaas niet veel meer van over

9:16 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

jammer jammer jammer. Goede adviezen hierboven. Kop op; wel weer een excuus om nieuw garen te kopen, je verdient het! Marijgje

10:08 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

jee, wat jammer: van al dat werk en van je sokken! Dit is mij ook vaak overkomen en ik neem me elke keer voor om zorgvuldiger (lees: minder gehaast) de was in de trommel te leggen (lees: te gooien).

10:09 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ach, meid, het overkomt ons allemaal. Ik had het met mijn fruitmandjes. Vond ik al niet zo succesvol breien, duurde een eeuwigheid, één keer dragen, wassen en goed voor mijn vriendin met de superkleine voetjes...

1:48 p.m.  
Blogger Irma said...

Laatst ook al zo'n schattig truitje. Het zit niet mee met wassen.
Wel een goede tip om die kapotte sok op het wasmachine te plakken

3:24 p.m.  

Een reactie posten

<< Home